staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Operation Wilson

Av Sofie Pettersson - 23 februari 2015 12:56

Idag har båda hundarna varit hos veternären. Leia ska ta bort misstänkt juvertumör, men hon är skendräktig så vi fick boka en ny tid om några veckor. Istället var det Wille som fick lägga sig på operationsbordet.

Han har fått en rund hård knöl på revbenet. Det enda sättet att veta om det är något farligt eller inte är att ta bort den. Så jag lämnade Wilson på kliniken och åkte hem med bara en hund.


Grov ångest! Det är alltid en risk med narkos. Alla som någon gång fått lämna in sitt djur för operation känner igen sig hur dåligt man mår hela dagen. Jag blir så nervös, kan inte äta, är inte ens sugen på kaffe. Man räknar varenda minut som går över tiden när de ska ringa och säga till att han vaknat.

Jag försökte driva tiden med annat men det enda jag kan tänka på är: det måste gå bra med min lilla Wille!

32 minuter efter utsatt tid ringde telefonen och vi fick ett glatt besked. Wilson är vaken och allt har gått bra. Jippi!!

                                                  
                

Hämtade en trött kille hos veterinären. Knölen är en lipom. Godartad nybildning, eller fettknöl. Puh, vad skönt.


Istället för tratt så fick han en body. Smart.

 

Bara på de här få timmarna som Wille var borta så var det hemskt tyst i huset. Nej, usch det får aldrig hända något hemskt. Han må vara en jobbig jäkel men oj vad man kommer sakna honom när han är borta.

Trött stackare:

 

Om tio dagar blir det återbesök för då ska stygnen tas. Han kommer förmodligen vara  sig själv redan imorgon. Inga restriktioner under tiden. Skönt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards