staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2016

Mycket på G

Av Sofie Pettersson - 25 augusti 2016 19:25

Vad skönt att sommaren har hittat tillbaka igen. Efter jobbet blir det långa promenader med hundarna. Igår kväll hade vi ett ordentligt träningspass. Det kändes jättebra med både Leia och Wilson. Vi har ju en del tävlingar framöver inbokade. Redan i helgen är det dax igen..

 

Om 2 veckor är det debut i Mästarklass som gäller (hjälp!). På träning får vi till de nya momenten, men frågan är om det håller på tävling? Det återstår att se. Jag har inte allt för höga förhoppningar där.

Jag har bestämt med mig själv att jag måste göra lite förändringar med min fritid. Jag har tidigare hållt på alldeles för mycket med både det ena och det andra på kvällarna så jag nästan blir utbränd. De här två veckorna som jag jobbat har jag inte haft något speciellt inbokat efter jobbet. Det har varit jätteskönt. Jag har haft tid att bada djuren, raka benen OCH läsa posten. Haha. Jag ska försöka fortsätta så här och inte ta på mig så mycket. Det blir bra för hundarna med en lite roligare och inte lika stressad matte!

                                                  
                 

Nu har förresten Willes provsvar från biopsierna i munnen kommit. Epuliderna var goda. Puh!

En sak mindre att tänka på.

                                                  
                     

 

Här hemma jobbas det för fullt på huset. Ett företag har varit här hela veckan och håller på att fixa  våran grund så att den blir schysst. Det blir årets stora husinvestering. Det är bra att det är på gång, och ännu bättre när det blir klart!

 

Idag var det kvavt och varmt ute så efter jobbet blev det en lugn skogspromenad:

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Av Sofie Pettersson - Lördag 10 feb 19:54

Idag var det dax för våran ridhustävling som vi har tränat inför de senaste veckorna. Jag fick startnummer sist vilket är lite jobbigt. Man vill gärna ha det avklarat så att man kan slappna av och titta på andra ekipage.      Jag hade inte så...

Av Sofie Pettersson - Söndag 28 jan 13:05


Nu har jag anmält till två tävlingar. En startklass i ridhus i Februari  och en fortsättningsklass inomhus i Mars.    Vi ligger i  med träningarna. På fredagar hyr vi hall med rallygänget. Såklart är det en annan hall där tävlingen är så det blir...

Av Sofie Pettersson - Måndag 8 jan 19:28

Idag var sista dagen på min ledighet. Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen... Vi har haft ett jättebra jullov. Det har blivit en hel del träning. Flera gånger inomhus i Mts hallen med rallygänget.     Det har blivit banträning i avan...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards