staffedoggblogg

Alla inlägg den 16 september 2016

Av Sofie Pettersson - 16 september 2016 19:54

Vilket superhärligt höstväder vi har! Eller sommarväder rättare sagt. Hela veckan har det varit kanon.

Eftersom jag har varit duktig och inte bokat upp mig på en massa saker så har jag haft mycket tid för hundarna. Det har blivit en hel del träning. Både för kropp och knopp.

 

Vi fortsätter att följa Leias träningsschema som vi knåpat ihop tillsammans med fysioterapeuten. Skritt i mossa, cavaletti, travintervaller, viktmanschetter samt drag. Jag kör samma på båda hundarna med undantag att Wilson inte har några viktmanschetter. Har hittils inte hittat några som passar på honom tyvär.

Jag tror verkligen på det här med att tyngre hundar mår bäst av kontrollerad motion så att kroppen håller. De springer såklart av sig varje dag också men jag försöker vara noga med uppvärmning innan.

Förutom det så har jag köpt nya springskor. Det är dax att ta upp löpträningen igen! Jag och Wille har varit på en springrunda i veckan och planen är att det ska bli en imorgon också....

 

På promenaderna brukar jag väva in lite varierande träning. Idag t.ex blev det uppletande. De fick leta upp mattes "borttappade" mobilfodral i skogen. Superkul! Extra roligt är att Wille också har lärt sig apportera nu och kommer med föremålen till mig. Yey!!

 

Så gott som varje kväll i  veckan har det blivit en stunds träning på tomten. Just nu ligger fokus på att snygga till alla nya och gamla vändningar i rallylydnaden. I Mästarklass är det trängre mellan skyltarna så det krävs lite mera finess. Inte helt lätt vill jag lova med så "yviga" hundar. Jag märkte på senaste tävlingen att det behövs tränas mer på att skilja på snurr utåt och inåt.

Idag var det lite svalare ute så Leia var extra taggad på att träna. Det är jätteroligt att hon är så pigg och glad!

 

Nästa rallytävling blir den 8:e oktober i Eskilstuna. I nuläget är det 68(!) ekipage anmälda i Mästarklass!

 


 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards