staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2016

Nu får det vara slut med lydnaden på ett tag!

Av Sofie Pettersson - 2 oktober 2016 15:35

Idag var jag och Wilson till Häverö bk. för att täva lydnadsklass 1. Jag hade redan bestämt innan att det får bli sista gången som vi kör lydnadsklass 1. Vi prövade med Lp:t en gång till. Inte för att det spelar någon roll, men det hade varit kul att klara det eftersom han har två förstapris.

 

Det började inget vidare. Samling klockan 9 och frost på hela marken. Redan där tappar jag motivationen eftersom det är näst intill omöjligt att få den nakna hunden att ligga ner om det är för kallt.

Jag kunde ju bara ha låtsats som ingenting, men omedvetet känner man sig lite hopplös då redan från början. Och det är klart, hunden kan man ju inte lura, humöret smittar såklart. Fick dåliga poäng på platsliggningen då det behövdes flera kommandon innan han lade sig ner. Dock låg han kvar hela platsen snällt. Efter det nollade vi läggandet också naturligtsvis.

 

Annars skötte han sig bra, och var på trevligt humör. Det här med Lp:t har gjort att vi tappat en del av det roliga med lydnaden. Det blir så att matte börjar muppa sig och gör massa konstiga saker istället för att slappna av. Eftersom det blir nya regler till 2017 så har jag känt mig lite stressad.

 

Domaren idag sa att man visst får tillgodoräkna sig sina förstapris till nästa år och det räcker med ett till i nya klass 1 för att få en titel. Stämmer det? Jag har missförstått i såfall. Om någon vet hur det går till så informera gärna mig!

Så länge så struntar jag och Wille i lydnaden och kör vidare bara med rally istället!

 

Annars så har det ju varit en riktig topphelg! Vilket härligt väder!

 

   

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards