staffedoggblogg

Alla inlägg den 5 januari 2017

Av Sofie Pettersson - 5 januari 2017 14:52

Från ena dagen till den andra har det kommit massa snö! Dessutom har det gått från att vara plusgrader till typ 10 minus. Brrr!

Tur att man är ledig och bara behöver gå ut om man har lust!

 

Idag har jag och Veronika varit  ute på långpromenad med hundarna. De klarade kylan riktigt bra med sina nya täcken. I vanliga fall brukar de börja hoppa på tre ben efter en stund. Det är trevligt att gå på nya ställen ibland. Solen sken och snön gnistrade.

 

När vi kom hem så ville jag fortsätta vara ute så det blev lite apporteringsträning  på tomten och sedan försökte jag få till några fina vinterbilder på djuren.

       

Nu har vi varit ute så det räcker för idag. Resten av dagen blir det innemys!

 

I Februari så är det en lydnadstävling i ridus här i närheten. Jag funderar på att anmäla Wilson till nya "startklassen". Han har ju två första-pris i gamla klass 1, men att hoppa till nya klass 1 blir för svårt för båda hundarna. Vi har inte tränat tillräckligt på "rutan", och "runda kon".

Leia har ju LP1 så hon kommer inte att tävla "startklass".

(För er som inte är insatta så är det nya tävlingsregler from Januari 2017.)

Det kan ju vara hur jävla kallt som helst i Februari, även om man är inne i ridhus(kylskåp), men jag är ändå lite sugen på att testa med Wilson. Det är ju bara ett ligg-moment med...... Ja, ja får fundera ett tag till!

                                                  
                      

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards