staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 10 april 2017

Bro-Håbo 9/4 Mästarklass

Av Sofie Pettersson - 10 april 2017 18:57

Igår blev det ingen sovmorgon inte. Vi var uppe med tuppen och efter promenad och lite kaffe så bar det av mot Bro-Håbo och dubbla starter i Mästarklass. Med mig som medhjälpare hade jag Zandra.

Den här gången hade man iallafall tur med vädret. Puh!

 

Tävlingen gick långt över förväntan! Jag hade som mål att ta en 70-poängare av två möjliga chanser med Wilson. Med Leia hade jag en förhoppning om att möjligtsvis klara en 90-poängare...
Jag fick dock lite panik över första banan som innehöll mycket spring. Wille blir ju så övertaggad! Dessutom var det den svåraste kombinationen som jag kan komma på: spring i högerhandling och från det backa tre steg! Shit vad svårt!

 

Det visade sig sedan vara en hel del spring i bana nummer 2 också. Inte nog med det: alla våra svåra moment var med som t.ex bärande av föremål.

 

Leia var cool som vanligt och gjorde två rundor som kändes riktigt bra. Hon var jätteglad!

 

Wilson var bra i början på båda banorna men mot slutet (när han tröttnat) så börjar han både hoppa och skälla. Jäkla hund! Haha.

Måste träna honom mer på uthållighet. Han blir sur på mig när han inte får någon belöning när han själv tycker att han gjort hur mycket som helst!

Båda domarna skrev kommentarer som: "glad övertaggad hund. Bra jobbat matte!", och "glad och explosiv hund. Matte kämpar på bra!".

Haha.

                                                  
                  

 

Hur som helst så blev jag förvånad när prisutdelningen kom. Wille hade 70 poäng i båda klasserna(!). Då har han ju i min värld tagit mästartiteln ( med gamla regelmått mätt vill säga..). Duktig knäppis!

 Bästa Leia hade 94 (!!!!!) poäng resp. 85 poäng! Snacka om att jag är nöjd!

Att Leia efter så få starter lyckas placera sig som 7:a av ungefär 40 ekipage i Mästarklass tycker jag är grymt!

*Stolt matte*

 

Bästa hundarna:
 


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Av Sofie Pettersson - Lördag 10 feb 19:54

Idag var det dax för våran ridhustävling som vi har tränat inför de senaste veckorna. Jag fick startnummer sist vilket är lite jobbigt. Man vill gärna ha det avklarat så att man kan slappna av och titta på andra ekipage.      Jag hade inte så...

Av Sofie Pettersson - Söndag 28 jan 13:05


Nu har jag anmält till två tävlingar. En startklass i ridhus i Februari  och en fortsättningsklass inomhus i Mars.    Vi ligger i  med träningarna. På fredagar hyr vi hall med rallygänget. Såklart är det en annan hall där tävlingen är så det blir...

Av Sofie Pettersson - Måndag 8 jan 19:28

Idag var sista dagen på min ledighet. Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen... Vi har haft ett jättebra jullov. Det har blivit en hel del träning. Flera gånger inomhus i Mts hallen med rallygänget.     Det har blivit banträning i avan...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards