staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 25 juni 2017

Stressigt!

Av Sofie Pettersson - 25 juni 2017 21:42

Än så länge så känns det inte som jag vilat speciellt på semestern. Det är för mycket saker som inte hinner fixas annars som ska tas tag i nu. Ni vet, det sparar jag tills jag är ledig...

Inte nog med det: bilen har gått sönder.

 

Jag har en tid bokad på verkstad för att byta koppling(dyrt!!), men nu har det börjat låta något konstigt i bak också. Suck! Nu får det vara nog.Jag måste ha en ny bil nu. Jag som skulle i lugn och ro köpa en på semestern. Nu har det blivit akut istället.

Det blir nästa veckas grej: köpa bil.

                                                  
                  

Inte klokt vad man är beroende av bilen. På torsdag måste jag ha en för då ska Leia operera bort juvertumörer igen. Dubbelsuck.  Efter att ha diskuterat med veterinär sist så kom vi fram till att vi tar bort dem. Det är tre stycken. Leias syster (som jag nyligen fått kontakt med) har ju cancer så då känns det ännu viktigare att ta bort dem.

 

Förutom det tråkiga så är det ju nice att vara ledig. Sovmorgon varje dag. Bara göra roliga saker med djuren. Softa, ta mysiga promenader och träna när man har lust. 

 

Trevligt på morgonpromenaden:

Varje kväll brukar vi träna en stund på tomten. Till helgen har jag och Wilson en tävling i lydnad igen (om vi kan ta oss dit förstås). Tills dess så avslutar vi varje träningspass med att träna ett par gånger på apporteringen. Med betoning på att det är jättekul!! Tjoho! Om jag nöter in det nu så kanske det sitter den här gången igen på tävling.

                                                  
        

Leia håller på och tränar  nya momentet "runda kon". Hon är så glad! Det är så kul nu när momentet börjar sitta och hon hoppsar iväg glatt till konen som värsta unghästen. Då blir man lycklig. Att lära gamla hundar nya saker, jo det går hur bra som helst!

 

Jag tycker att hoppet mellan startklassen och klass 1 är ganska stort. Det är ingen mening att träna Wille på några nya moment ännu. Han blir förvirrad när det är för mycket på gång samtidigt. Det räcker med att träna apporteringen och slipa på det han redan kan. Jag håller dessutom på med att fästa ett kommando för högerhandlingen i rallylydnaden. Jag har inte haft något förut faktiskt. Jag har kommit fram till att det verkar smart eftersom det blir mera tydligt. Borde ha gjort det från början, men ja, ja, det har ju funkat ganska bra ändå..

 

Mina hjärtan:

   

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Av Sofie Pettersson - Lördag 10 feb 19:54

Idag var det dax för våran ridhustävling som vi har tränat inför de senaste veckorna. Jag fick startnummer sist vilket är lite jobbigt. Man vill gärna ha det avklarat så att man kan slappna av och titta på andra ekipage.      Jag hade inte så...

Av Sofie Pettersson - Söndag 28 jan 13:05


Nu har jag anmält till två tävlingar. En startklass i ridhus i Februari  och en fortsättningsklass inomhus i Mars.    Vi ligger i  med träningarna. På fredagar hyr vi hall med rallygänget. Såklart är det en annan hall där tävlingen är så det blir...

Av Sofie Pettersson - Måndag 8 jan 19:28

Idag var sista dagen på min ledighet. Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen... Vi har haft ett jättebra jullov. Det har blivit en hel del träning. Flera gånger inomhus i Mts hallen med rallygänget.     Det har blivit banträning i avan...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards