staffedoggblogg

Alla inlägg den 7 september 2017

Av Sofie Pettersson - 7 september 2017 20:22

När man har sjukt mycket att göra på jobbet så är det terapi att gå  på promenad med hundarna efteråt i det härliga höstvädret. Den här veckan har det varit fint hela tiden. När det är så här så älskar jag hösten!

       

I helgen var vi och tävlade rallylydnad. Vilket fiasko! Jag var inte på topp, och det smittade av sig på hundarna såklart...

Wilson har tröttnat helt på rallyn och jag tänker inte anmäla honom till någon mer tävling på obestämd framtid. Han var inte rolig. Jag bröt ena klassen. Den andra banan genomfördes med nöd och näppe. 

Jag var inte glad men när jag läste på protokollet så blev jag nästan lite rörd: " Mycket övertaggad hund som du för runt på ett föredömligt sätt". Tack domarn! Det värmde.

 

Galning:

 

Leia var glad och gjorde sitt bästa iallafall. Det blev missar pga. otydlig matte.

  

När vi väntade på prisutdelningen så gick vi och gjorde något kul istället: agility! Det stod en hel bana framme så det var bara att köra! Jätteroligt! Jag tror det är dax för Wille att återuppta agilitykarriären istället!

                                                                            

Något annat speciellt har det inte blivit i veckan. Bara lite lydnadsträning, skogspromenader och så fortsättning med fysträningen där vi ökat på vikterna ett snäpp.   

   

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards