staffedoggblogg

Alla inlägg den 17 september 2017

Av Sofie Pettersson - 17 september 2017 21:05

Man har för mycket att göra helt enkelt. Hur ska man hinna med allt? Jag tycker synd om de som inte har några hobbys faktiskt. Men jag har för många! Bara när det gäller hundarna så finns det så mycket som är roligt. Vi håller på med mycket: lydnad, rally, agility, nosework, viltspår mm. Hur ska man hinna med allt? Ska man satsa på att vara bra på en gren, eller ska man göra som vi, hålla på med allt möjligt? Det är frågan........ Det är ju det jag tycker är så roligt med hundar: att de är så användbara. Då får jag ju svar på min fråga: man behöver inte bli jättebra på en grej, man kan vara lite bra på många...

                                                                      

Hösten fortsätter att leverera perfekt hundväder! Inte för varmt, inte för kallt...

 

Igår tävlade vi Mästarklass här på Roslagens bk. Det var en svår bana med mycket spring! Spring mot frestelsen, spring mot hinder för att sedan sitta och stanna mm. Jag kände redan från början att det  var svårt för mig och mina hundar.

Leia startade först. Hon blev busig och försökte flera gånger tjuvhoppa hindret. Haha. Snacka om att hon tycker det är kul att hoppa!

Jag tycker ändå att vi gjorde en okej runda...

 

Bästa Leia idag i skogen:

 

Wilson var exemplarisk ända tills det blev "spring", då ballade han ur och jag bröt. Som jag sagt tidigare, det var hans sista rallytävling på obestämd framtid.

Jag har märkt på sista tiden att han har mycket överskottsenergi så hans fysträning har ökats på med cykling bla. Hihi, jag som är helt värdelös på att cykla!

                                                                      

Annars har vi kört lite Nosework i veckan. Utomhussök. Det tycker båda hundarna är superkul.

 

Imorse var vi ute och gick/tränade med min kollega Veronika och hennes valp Mimmi. Wohoo, äntligen en kompis som bor nära med hund! Visserligen dröjer det innan vi kan ta långa promenader, men ändå. Kul! 

Ingen av mina hundar är speciellt valpvana, men det gick hur bra som helst.

                                                                           

En annan hobbby jag har är föressten att fixa saker. Här är mina vägglyktor som jag gjort av hästsnöskor från våran gård i norrland. Jag lade ut dessa på en sida på facebook och det blev en himlans massa uppmärksamhet:

 

Idag har hundarna haft vilodag eftersom vi tävlade igår. Vi har gått i skogen och tagit det lugnt. Som vanligt så  var helgen alldeles för kort. Man hinner ingenting!

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards