staffedoggblogg

Alla inlägg den 17 november 2017

Av Sofie Pettersson - 17 november 2017 20:49

Efter en lång och lite jobbig arbetsvecka så är det ÄNTLIGEN helg!! Det är tufft nu när det hela tiden är mörkt. Jag orkar ingenting! Inte är det speciellt kul att vara ute heller. Nu ser jag fram emot iallafall två dagar när man kan vara ute i ljuset och gå i skogen.

 

I veckan har det blivit flera långpromenader efter jobbet med grannen och hennes schäfer. Det är mycket roligare med sällskap. Kul att det börjar bli en rutin nu. Det är också roligt att det går bra med Wille som blivit mycket mer avslappnad. Äntligen håller han på och skaffar en ny kompis!

                                                                                 

Det har blivit en del noseworkträning på kvällarna. Eftersom Wilson klarade doftprovet så kommer jag anmäla honom till tävlingarna  i Åkersberga på Hundloftet med start i Januari. Det ska bli superkul! Fyra tävlingar är det och jag tänker anmäla till allihop.

 

Appropå tävling så blev lottningen klar för Stockholmsmässan idag. Jag anmälde Leia till rallyn som förra året. Det var så kul! Tyvärr så är det så många anmälda (över 100 per klass och de tar in 45) så vi kom inte med på någon av de två klasser som jag anmält till. Synd! Jag har som bäst nummer 69 vilket innebär att över 20 stycken måste stryka sig om jag ska få starta. Stor risk!

Ja,ja det bli hundmässan vilket fall som helst. Med eller utan tävling. Det är tråkigt bara eftersom Leia börjar bli äldre och man vet inte hur länge hon vill vara med. Just nu är hon på topp!

 

Jag hoppas att den här helgen bjuder på lika fint väder som den förra.

Mina älsklingar:

 

 

 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards