staffedoggblogg

Alla inlägg den 5 januari 2018

Av Sofie Pettersson - 5 januari 2018 16:11

Nu känns det som jag har världens tråkigaste liv! Jag opererade foten igår och nu väntar 8 (!) veckors vila. Hur ska det gå? Det har gått en dag och jag är redan uttråkad! Man är ju van att vara ute flera timmar om dagen med både hundar och hästar. Jag får inte gå mer än fram och tillbaka till köket och toan typ....Suck! Stackars husse blir tvungen att ta hand om hundarna på heltid, och det är han inte van vid. 

Det får bli mycket träning typ nosework inomhus den närmsta tiden. Det är vad jag kan bidra med. Inte kul alls, men det blir bättre sen när det är över...

Om man ska se någonting positivt så blev det ett extra långt jullov för mig!

 

Om några dagar går anmälningstiden ut för Nosework-tävlingen som jag tänkte anmäla Wille till i Januari. Jag avvaktar till sista stund och känner efter om jag kanske kan klara av det ändå. Det skulle vara så kul. Första deltävlingen är inomhussök och det borde man väll klara av trots en klumpig toffelsko på foten. Ellerhur?

 

En annan rolig sak som har hänt är att vi fick ett DNA-test till Leia i julklapp. Jag vet att det inte är 100% tillförlitligt men det ska ändå bli kul att se vad resultatet blir. Testet är inskickat och vi väntar med spänning....

 

Januari och fortfarande inte en gnutta snö här, bara regn. Jag bjuder på lite äldre vinterbilder istället.

Foto: Lena Pettersson

         

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards