staffedoggblogg

Alla inlägg den 11 januari 2018

Av Sofie Pettersson - 11 januari 2018 16:38

Jag vet inte om det kommer att gå, men jag gjorde det ändå! Jag anmälde Wilson till våran första tävling i Nosework. Det är en TEM-tävling (betyder 4 olika sök av samma slag) i inomhussök. Den är redan om tio dagar. Jag vet inte om det kommer att funka med min nyopererade fot. Det visar sig. Annars får jag väll stryka mig..

 

Idag är det en vecka sedan jag opererade mig. Jag har haft fruktansvärt ont de första dagarna så jag har lixom inte kunnat göra någonting. Nu känns det äntligen bättre.

Hundarna har fått två långa promenader om dagen av husse, men inte direkt något mer än så. Lite nosework-träning inne bara.

Idag är första dagen som det visade  tecken på att vara uttråkade. Leia var värst! Helt plötsligt så sa hon bara att: nu har jag fått nog! Då var det bara att ta på sig en sko, och en mupp-toffel och gå ut och träna en stund.

Tjohoo vad kul! Vilken bra attityd hundarna hade. Ibland är det bra att ha tråkigt ett tag.

Leia fick mest träna på "rutan". Det har vi inte gjort på länge så det blev att backa några steg. Wille fick mest träna på "runda kon".

När vi var klara ute gick vi in och tränade "fjärrdirigering" på hallmattan.

Nu är alla nöjda och glada!

 

Mina älsklingar igår:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards