staffedoggblogg

Alla inlägg den 14 mars 2018

Av Sofie Pettersson - 14 mars 2018 18:24

Leia har ju tidigare tagit bort små knölar i juvret (som alla varit goda som tur är). Men efter senaste löpet så kom det några små nya igen. Så länge de är pyttesmå så ska vi inte oroa oss, så jag tänkte visa veterinären dem vid nästa vaccination som är i juni. Nu efter löpet som slutade förra veckan så har en plötsligt vuxit! Sagt och gjort så bokade jag genast en tid hos veterinären och fick komma på måndagen. Då kunde vi passa på och kolla en annan mystisk "bula" som Leia har på bröstet också som inte vill försvinna av sig själv.

 

Jag tänkte jag skulle visa veterinär Jerker att Leia är pigg och glad i övrigt och fin i kroppen. På måndag morgon är hon halt. Helvete! Ångest. Det var bara att ringa igen och lägga till ytterligare en sjukdom till besöket.

 

Leia i söndags:

 

Vi går till våran vanliga veterinär i Vallentuna. Hellre åker jag en bit till någon man litar på än att gå till en nära och känna sig osäker. Det är inte lätt att vara matte.....

                                                                        

 

 

Man börjar inse att Leia är gammal och kanske inte har så långt kvar. Inför besöket hade jag mycket ångest. 

 

Det gick iallafall bra och det var som en sten lättade från hjärtat!

*"Bulan" var ett lipom. Alltså inget att orora sig för. Puh.

 

*Hältan var betydligt bättre. Idag är hon ohalt. När jag tänkte efter så var hon det någon gång förra vintern också när det var isigt ute. Det är bara att ta det lugnt och vila ett par dagar. Jerker sa att när vi är över 80 år så lär vi också vara halta någon gång ibland. Sant.

 

* Vad det gäller juvertumörerna så hade han inte tagit bort två utav dem om det vore hans egen hund, men den tredje(som växt lite) är lika bra att ta för säkerhets skull. Då när hon ändå är sövd tar man naturligtsvis de andra två också. Operationstid är bokad .Blodprov på lever och njurar är tagna, vilket man gör innan man söver äldre hundar. Inväntar svar.

 

Annars är Leia jättefin i kroppen (kul att höra). Hjärtat låter bra. Det lite gråa som syns ibland i hennes ögon är helt normalt, och hon har lika bra syn fortfarande. Nu ska jag fortsätta ta hand om henne så bra jag bara kan så hon lever länge och håller sig frisk!

 

Bästa Leia i måndags kväll:

 

Annars rullar dagarna bara på här hemma. Jobb, hus, hundar och hästar. Det blir inte tid över till något annat. Jag hoppas iallafall att vintern tar slut någon gång så att våren kan komma! 

 

Wilson förra helgen:

 

Ha det bra alla!

                                                               

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards