staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 20 maj 2018

Kvällstävlat gånger 2 !

Av Sofie Pettersson - 20 maj 2018 10:49

Den här veckan har det varit fullt upp! Är det inte hästkväll så har det varit besök, och så har vi tävlat. Varenda kväll har det varit något. Puh!

Det har varit så varmt varje dag så långpromenaden har man varit tvungen att ta sent. Det gör mig ingenting. Jag älskar sommaren!

 

                                                                     

I onsdags så var det dubbla starter i mästarklass på Väsby bk. 

Jag trodde att Leia skulle var slö pga. värmen men icke. Hon var pigg och gjorde två bra rundor. En på 81 poäng och den andra på 85 poäng. 

Mästarklass C Leia :

Som man ser på filmen är det jag som fipplar till det på slutet. 

 

Wilsons första runda gick bra. Han skällde inte en enda gång! Det blev 76 poäng. Jag var jättenöjd med honom. Han gjorde väldigt fina bakombyten. 

Andra rundan med Wille bröt jag. Jag gjorde fel redan på skylt nummer två. Den lilla känslan av hopplöshet smittades direkt av sig på hunden och han blev arg på mig. Haha. Jag kände att det bästa var att bryta för situationen gick inte att rädda. Han var antagligen övertrött också. Ja,ja. En runda gick bra iallafall.

 

Mästarklass C Wilson:

Vi kunde inte ha gjort så mycket bättre än så här. Hans svåra moment som backa och konen var med, och de klarades hyfsat bra. Wille fick beröm efteråt att han höll ihop så bra.

 

Som vanligt så var det jättetrevligt i Väsby. Det blev en sen kväll och vi var inte hemma förän 23. Ooops! Inte så bra när man ska gå upp 04.30

 

I fredags kväll var det dax för KM i lydnad på Öbk. Egentligen var jag helt slut efter arbetsveckan men jag åkte ändå för att det är kul.

 

Båda hundarna startade i "lägre klass" som var en blandning av startklass och klass 1. 

 

På topphumör i fredags:

 

Först ut var Wilson. Han gjorde sitt bästa. Han var lite okoncentrerad, men det var inte konstigt eftersom vi inte tränat speciellt mycket. "Sitt i grupp" har vi aldrig tränat på men där satt han så stadigt och det blev en 10:a. Det var flera som misslyckades på detta moment faktiskt.

 

Leia var superpigg! Hon var så pigg så hon tjuvhoppade hindret och därmed nollade hoppet. Haha. Det gör ingenting för jag är glad när hon är glad. Förutom det gjordes alla moment med rätt bra betyg.

                                                                        

Leia slutade på en fjärdeplats och Wille på en femte (!). Jag är dock lite bitter för att Leia och trean hade samma poäng! Det avgjordes med poängen från fria följet. Där hade vi "bara" en 8:a (asbra).  Typiskt.

 

Det var trevligt men det blev en sen fredagskväll också. Nu i helgen gör vi inget annat än att vila och njuta av ledigheten.

 

Övervakar trädgårdsarbetet:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Av Sofie Pettersson - Lördag 10 feb 19:54

Idag var det dax för våran ridhustävling som vi har tränat inför de senaste veckorna. Jag fick startnummer sist vilket är lite jobbigt. Man vill gärna ha det avklarat så att man kan slappna av och titta på andra ekipage.      Jag hade inte så...

Av Sofie Pettersson - Söndag 28 jan 13:05


Nu har jag anmält till två tävlingar. En startklass i ridhus i Februari  och en fortsättningsklass inomhus i Mars.    Vi ligger i  med träningarna. På fredagar hyr vi hall med rallygänget. Såklart är det en annan hall där tävlingen är så det blir...

Av Sofie Pettersson - Måndag 8 jan 19:28

Idag var sista dagen på min ledighet. Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen... Vi har haft ett jättebra jullov. Det har blivit en hel del träning. Flera gånger inomhus i Mts hallen med rallygänget.     Det har blivit banträning i avan...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards