staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 1 juni 2018

Varmt!

Av Sofie Pettersson - 1 juni 2018 19:22

Vilken otroligt varm månad vi har haft! Från och med idag är det 1:a juni och därmed officiellt sommar!

 

 

Hundarna klarar värmen olika bra. Wille är pigg som vanligt, men det är inte Leia. Hon har ju aldrig tålt värmen. Dessutom så är hon rejält skendräktig. Det blir värre för varje gång. 

För bara ett par veckor sedan så var hon superpigg, men nu har det varit tvärtom. Det är på den nivån att det är svårt att avgöra om hon är sjuk eller "bara" skendräktig. De senaste dagarna har det  blivit mycket bättre. Ett tag ville hon inte ens bada. Vi ska iallafall till veterinären på måndag för vaccination och då passar vi på att göra en koll på henne också för säkerhets skull.

 

Eftersom det är så varmt så har dagarna sett ganska lika ut. Promenad tidigt innan jobbet, simning efter jobbet, och sedan promenad sent på kvällen. Däremellan har det mest blivit att softa hemma på tomten.

 

För någon vecka sedan när äppelträdet blommade:

   

Det är riktigt härligt att bara vara hemma och ta hand om odlingarna och att glädjas åt allt som blommar just nu i våran något vildvuxna trädgård.

 

Som sagt så har Leia blivit betydligt piggare och gladare igen de senaste dagarna och vi har tränat simning  nästan varje dag. Vi har ett jättebra bad här i närheten och dessutom är det en vik så det är varmt i vattnet.

 

I helgen ska vi en sväng till Åkersberga för att träna på klubben och hämta våra priser från "årets hund". Det delades ut på ett möte i veckan som jag tyvärr inte kunde vara med på. Stolt kan jag säga att jag är iallafall! Båda hundarna har tydligen vunnit varsit pris.

                                                                            

Annars blir det mest att ta det lugnt i helgen, förutom det vanliga, att rida och sånt.

Trevlig helg alla!

                                                                            

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Av Sofie Pettersson - Lördag 10 feb 19:54

Idag var det dax för våran ridhustävling som vi har tränat inför de senaste veckorna. Jag fick startnummer sist vilket är lite jobbigt. Man vill gärna ha det avklarat så att man kan slappna av och titta på andra ekipage.      Jag hade inte så...

Av Sofie Pettersson - Söndag 28 jan 13:05


Nu har jag anmält till två tävlingar. En startklass i ridhus i Februari  och en fortsättningsklass inomhus i Mars.    Vi ligger i  med träningarna. På fredagar hyr vi hall med rallygänget. Såklart är det en annan hall där tävlingen är så det blir...

Av Sofie Pettersson - Måndag 8 jan 19:28

Idag var sista dagen på min ledighet. Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen... Vi har haft ett jättebra jullov. Det har blivit en hel del träning. Flera gånger inomhus i Mts hallen med rallygänget.     Det har blivit banträning i avan...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards