staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 11 juli 2018

Träningstävling i nosework

Av Sofie Pettersson - 11 juli 2018 21:56

Ikväll har jag och Wilson varit i Rimbo och träningstävlat i nosework.

Det var två sök,fordon och utomhussök. Wille brukar ha lite svårt för fordon, men vi var ju där för att träna lixom så jag hade inte så stora förväntningar. Vi är fortfarande gröna inom sporten och vi måste träna mera.

 

Först var det fordonssök. Det var en långtradarvagn som skulle sökas. Lite spännande för det har vi aldrig gjort förut. Han förstod vad han skulle göra och sökte jättefint. Det var inga problem att hitta gömman och han markerade tydligt. Duktig kille! Han fick beröm av domaren för bra utfört arbete.

Andra söket så var det ett område med diverse skrot som skulle genomsökas. Det märktes att han blev lite trött. Jag tyckte först att han markerade på ett ställe(som också visade sig vara rätt). Men eftersom det inte var så tydligt så försökte jag ha is i magen och låta han söka vidare. Dumma mig!Då blev han osäker istället och vi hittade inte. Som vanligt mitt fel alltså. Ja,ja man lär sig av sina misstag. Wille var superduktig iallafall.

 

Jag har äntligen köpt nya springskor. Så för första gången sedan jag opererade foten så har jag och Wille varit ute och sprungit till hans stora lycka. Jag har tänkt att vi ska försöka springa varannan dag från och med nu.

 

En tråkig nyhet är att Leia inte är riktigt hundra. Jag vet inte om det är ålderdom. Hon fyllde ju hela 11 år i veckan. Eller om det är något fel. En veterinärtid är iallafall inbokad på tisdag. Håll tummarna för att det inte är något allvarligt med min älskade tjej!

 

Jag har pysslat lite i veckan också. Gamla fönster som jag slipat och målat har blivit hängare till hundarnas rosetter. Det blev riktigt bra tycker jag.

Leias rosettsamling som vi lyckats samla ihop på de här åren. Vilken duktig hund. Tänk att hon inte började tävla för än hon var 8 år..

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards