staffedoggblogg

Alla inlägg den 16 september 2018

Av Sofie Pettersson - 16 september 2018 20:56

Om det alltid vore så här fint väder på hösten, då vore det inga problem! Men snart blir det grått, kallt och regnigt. Blä! Det gäller att njuta nu så länge det varar.. Vi passar på att vara ute så mycket som möjligt. Det är Sverige, man vet aldrig när det blir sol nästa gång igen!

 

På långpromenad:

 

I veckan har man varit duktig med träningen. Det har blivit en stund varje kväll. Både lydnad, rally och nosework. 

I lydnaden fortsätter Wille träna på "runda kon". Så fort avståndet blir längre så blir han osäker. Då är det bara att backa igen. Det går bättre när man belönar med leksak och får upp farten på honom rejält.

Jag skulle verkligen vilja gå en kurs i tävlingslydnad med honom och få lite tips.

 

I rallyn så tränar jag fortfarande mycket hopp, och att han ska lyssna före och efter hindren. Det andra momentet som ligger i hårdträning är backa framför. Det har jag också märkt går bättre när jag bara belönar med leksak.

Leia får träna hon också, men lite av varje.

 

Vacker morgon i veckan innan jobbet:

 

En kväll när det blev nosework istället så gjorde jag tre sök. Två utomhussök, och ett fordonssök. I samtliga hittade Wilson doften snabbt. Jag vet inte om det var för lätt eller om det är han som börjar bli säkrare.

Synd att det verkar vara så knapert med tävlingar här i närheten.

 

I helgen har jag varit "ledig". Vi har tagit det lugnt och varit ute mycket i skogen.

 

Leia:

 

Wilson:

 

I lördags hade jag så mycket tid över så jag hann fixa massa husliga saker. Bakat, tagit hand om grönsaker som vi odlat mm..

                                                                 

 

Ikväll är det myskväll och det laddas inför kommande vecka.

Min mysgubbe:

 


 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards