staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 27 mars 2019

Nosacupen del 4

Av Sofie Pettersson - 27 mars 2019 20:15

I veckan har vi varit på sista delen av Nosacupen. Den här gången var det utomhussök och behållarsök.

 

Wilson var inte riktigt med i matchen den här gången. Han verkade mest nosa efter annat. 

På utomhussöket hittade han gömman, men efter tiden gått ut.

I behållarsöket markerade han först, men det var lite otydligt. Jag gick ett varv till och då markerade han sedan på samma ställe igen. Precis i sista sekunden. Puh. 

 

Som ni förstår så var vi inga vinnare i den här cupen direkt.  Men jag är nöjd ändå med Wille. Någon officiell Nosework tävling lär jag inte anmäla oss till igen. Om jag inte börjar träna som f-n på det förstås. Jag tycker ärligt talat inte att det är så jättekul utan gör det för hundens skull. Han gillar att nosa!

 

Nu satsar vi igen på rallylydnaden istället. Jag har anmält oss till årets första tävling som blir i Bro-Håbo. Fram tills dess så ska jag försöka träna så gott som varje dag. Vi startade idag med vårat första pass. Det gick sådär. Hunden var övertaggad!

                                                                    

Bild från helgen efter jag försökt gå våra vanliga stigar i skogen. Det gick inte. Skogsmaskiner har kört sönder överallt:

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Av Sofie Pettersson - Lördag 10 feb 19:54

Idag var det dax för våran ridhustävling som vi har tränat inför de senaste veckorna. Jag fick startnummer sist vilket är lite jobbigt. Man vill gärna ha det avklarat så att man kan slappna av och titta på andra ekipage.      Jag hade inte så...

Av Sofie Pettersson - Söndag 28 jan 13:05


Nu har jag anmält till två tävlingar. En startklass i ridhus i Februari  och en fortsättningsklass inomhus i Mars.    Vi ligger i  med träningarna. På fredagar hyr vi hall med rallygänget. Såklart är det en annan hall där tävlingen är så det blir...

Av Sofie Pettersson - Måndag 8 jan 19:28

Idag var sista dagen på min ledighet. Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen... Vi har haft ett jättebra jullov. Det har blivit en hel del träning. Flera gånger inomhus i Mts hallen med rallygänget.     Det har blivit banträning i avan...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards