staffedoggblogg

Alla inlägg under april 2019

Av Sofie Pettersson - 30 april 2019 20:57

I söndags åkte jag och Wilson till Väsby för att tävla årets andra rallytävling. Den här gången anmälde jag honom bara till en start, trots att det var dubbeltävling. Det verkar nämligen som han är bra på första och tröttnar på andra..

                                                                

Domaren var ny för mig den här gången. Jag kände när jag gick banan att den passade Wille bra! Det var bara den första delen som var svår för oss. Skicka över hinder, följt av kalla in över hinder, bakombyte och sedan backa på höger sida. Om vi bara klarade oss förbi den delen så borde resten gå bra. Det var mycket stopp och det passar oss bra för då hinner jag pusta ut och Wille tagga ner mellan skyltarna...



 

Väntan på start:

 

Vädret var kanon också. Det är alltid bra för humöret. Han blir lite stingslig i dåligt väder..

                                                                    

Jag hade startnummer 10. Vi värmde upp i god tid som vanligt. Sedan bara in och köra. Vi klarade första delen utan problem och jag viskade till Wille att nu sätter vi den! Sagt och gjort. Hela banan gick bra tills vi kom till näst sista skylten. Backa framför. ( Det är akilleshälen och jag har tränat detta mycket). Nähä. Han backar ett steg och sedan sätter han sig. -10 poäng. Fan!

Detta händer ofta på tävling men sällan på träning vilket betyder att jag gör någonting konstigt. 

Så tråkigt att inte få "betalt" när allt gick så bra. Bästa Wille med sitt bästa humör! Typiskt! 

Det till och med stod "harmonisk" på protokollet så då förstår ni vilket toppenhumör han var på!

 

Ja, ja. Nu blir det till att träna ännu mer på backandet inför nästa tävling, som också är den sista  jag anmält till.

Det är lite dåligt med tävlingar här i närheten nu i vår tyvärr. Eventuellt finns det två som jag ska anmäla till i sommar. Vi får se..

 

Föressten så har protokollen från Bro-Håbo kommit nu. Det var så dåligt så de tänker jag inte ens visa. Haha. Nej, låt oss glömma det och bara komma ihåg hur bra det var i söndags istället.

 

Förutom hundaktiviteter har det blivit en hel del trädgårdsarbete här på sista tiden. Växthuset har kommit upp bland annat. Wilson är jätteduktig och tycker det är mysigt att vara med och fixa och dona på tomten. 

   

Kitty är på bättringsvägen efter skadan och ska börja sättas igång igen. Fram tills nu har det varit promenader som gäller.

 

Lyxigt att man kan gå hem och hälsa på:

 

Det ska bli skönt med en extra ledig dag imorgon (älskar vårterminen med alla röda dagar!). Trevlig Valborg!

                                                                       

Av Sofie Pettersson - 22 april 2019 21:25

Det har varit riktigt skönt att ha ett par extra dagar ledigt. Synd bara att det redan är slut! Jag är inte redo för jobb igen imorgon.

                                                                

 

Vi har inte gjort något speciellt egentligen. Mest fixat och donat på tomten. Vi förbereder för alla grönsaker som ska ut snart bland annat.

Wille har fått följa med på utflykter. Handlat på affärer där hunden får följa med (byggmax t.ex.) och varit med och fikat hos andra. Han blir ganska trött av sånt.

Vi har också haft gäster hemma i påsk. 

Vädret har varit kanon. Långa promenader har det blivit.

Wilson är nöjd iallafall!

 

Livsnjutaren:
 

Såklart har jag varit i stallet också. Kitty har skadat sig och får bara promenera i ett par veckor framöver. Förhoppningsvis så blir hon bra av det och kan sättas igång igen snart.

Hon tycker inte att det är kul att gå promenader och förstår inte alls vad det ska vara bra för.

 

Det är dax för nästa tävling i rallylydnad redan i helgen. Oops! Jag har slarvat med träningen. Det blir till att skärpa sig i veckan...

Det är verkligen dåligt med tävlingar här i närheten nu i vår/sommar så det gäller att göra sitt bästa när det väl gäller!

 

Av Sofie Pettersson - 15 april 2019 19:11

I lördags åkte vi till Bro-Håbo för att tävla trippla(!) starter mästarklass. Det var första tävlingen sedan Oktober så jag hade inte så höga förväntningar, men ändå en liten förhoppning om att ta ett sista resultat över 90 poäng... 

 

Det utlovade fina vädret kom aldrig. Det var svinkallt hela dagen! Typiskt.

Så länge Wille fick ha täcke på sig var han rätt nöjd. Men som ni vet får man inte ha det när man tävlar..

 

På uppvärminngen märktes att han var övertaggad. Humöret och attityden var bra iallafall.

   

Första starten gick helt okej. Dock satte han sig ner på backandet( skit också, det som vi tränat så mycket på), så några 90 poäng blev det inte. Det var ändå hyfsad runda som vanligt när humöret håller och tickande bomben inte sprängs.

 

Andra rundan gick inte bra. Det var inte många rätt där inte. Dock klarade vi oss runt utan skall och andra dumheter så det får väll ändå vara en bra sak...

                                                                              


Sista starten strök jag oss ifrån. Jag orkade inte vänta mer, och Wilson blev för trött tror jag. Det får räcka med dubbla starter i fortsättningen. Vi var inte hemma igen förän typ sju på kvällen. Jag har ingen aning om vad vi hade för fel och så. Protokollen ska mailas ut i veckan.

 

Som vanligt så var det bra tävlingar i Bro-Håbo. Det är stora tävlingar med hundratals ekipage. Wille skötte sig utmärkt trots allt runt omkring. Nu ska vi vila några dagar och sedan är det bara att fortsätta träna inför nästa tävling om ett par veckor!

 

 

 

Av Sofie Pettersson - 6 april 2019 18:08

Det har varit en bra vecka faktiskt. Vädret är bra, man slipper frysa och det är ljust. Nice! Äntligen!

 

Vi har gått långpromenad varje dag efter jobbet. Dessutom har jag varit duktig med träningen också. Nu är det bara en vecka kvar tills årets första tävling (hjälp!). 

Idag har jag anmält mig till ytterligare två tävlingar. Det finns inte så många här i närheten så det gäller att passa på. Folk åker långa vägar för att tävla men det gör inte jag. Nej, jag åker inte i flera timmar för ett fiasko! Haha.

                                                                        

Målet för i år är att Wilson ska ta sitt tredje resultat över 90 poäng i mästarklass. Men det vet man ju vi det här laget att det kan ta hur lång tid som helst.....!

 

Tur att han är söt iallafall:

 

Det är mycket att göra här hemma nu på våren. Bland annat ska alla odlingar skötas. Jag har ett helt rum fullt med plantor, och mer ska sås nu i April. 

Jag längtar tills man kan flytta ut allt. Men än dröjer det ett tag. Det är fortfarande kallt på morgonen och tydligen ska det komma snö i veckan. Usch. Hoppas det inte stämmer.

 

På morgonpromenad innan jobbet:

 

Idag har jag varit på promenad med två kollegor och deras hundar. Efteråt fikade vi och då fick hundarna passa på att vila i solen. Det var mysigt. Nu är han nöjd för dagen och jag med.

 

Tidigare i veckan när vi gick promenad vid Bärsjön:

 

Trevlig fortsatt helg alla!

                                                                      

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards