staffedoggblogg

Alla inlägg under maj 2019

Av Sofie Pettersson - 23 maj 2019 20:24

Vi har haft det riktigt varmt här i veckan. Det har mest blivit en massa trädgårdsskötsel och planterande efter jobbet. Wille har blivit lite åsidosatt, eller iallafall haft det tråkigt. Han har mest fått vara med ute på tomten och agerat gårdshund. Såklart har vi gått våra vanliga promenader, men någon träning har det inte direkt blivit.

 

Men nu ikväll så åkte jag och Wilson till Åkersberga för att vara med och träna nosework. Det har vi inte gjort på länge. Jag trodde att han skulle vara ringrostig, men icke! Lite vila hade gjort susen för han var riktigt duktig.

Det var 5 stycken sök utomhus. Behållare, släpvagn, båt, husvägg och bänkar. Det gick kanon! Han klarade faktiskt alla söken. Oftast brukar han bli trött efter ett par stycken, men inte idag. På sista söket tog han till och med en snabb bajspaus haha, och bara fortsatte söka direkt. Han jobbade så hårt att han inte kände innan att det  var på gång. Ja, ja en bra polishund jobbar bara vidare som om ingenting har hänt..

                                                                    

På plats i Ekbacken för noseworkträning. Nära där vi bodde förut:

   

Vi fick också med oss priserna hem från nosework-cupen som vi tävlade tidigare i våras. Trevligt!

Nu är lilla gubben nöjd och ligger här hemma och snarkar.

                                                                          

Det ska bli skönt med fredag imorgon och jag ser fram emot en ledig helg utan några inbokningar! Förhoppningsvis får man mycket gjort hemma..


Av Sofie Pettersson - 13 maj 2019 19:19

I lördags var det dax igen, den här gången på Roslagens bk. (nära och bra). Ett sista försök till att ta hem titeln i mästarklass innan sommaren. 

 

Som vanligt var det lugnt och trevligt på Roslagen. Det var inte så många anmälda för det gick tävlingar på andra ställen i närheten samma dag. Skönt!

Tur med vädret hade vi också! Inget kan gå fel! Det gjorde det inte heller.

 

Jag tyckte det kändes bra efter vi gått banan. Även fast det var med några av våra svåra moment som backa på höger och vänster sida, samt sändande till kon. 

Men som vanligt i rally så vet man inte hur det gick förän man fått resultatet. Ibland kan man tycka att det gick bra och så har man själv gjort en massa konstiga fel.

 

När det var prisutdelning så ropades först de icke kvalificerade upp. Mitt namn hördes inte där.

-Va, är det sant, har vi klarat det?? Jajjamen. Det blev en tredje placering till och med. Wohoo! 94 poäng! Willes personbästa!

Jag trodde knappt att det var sant. Jag blev så glad så det kom lite tårar. Som man har kämpat för detta. Äntligen var marginalerna på rätt sida. Skam den som ger sig!

   

Bästa Wilson! Nu är ett stort mål uppfyllt och jag känner mig jättestolt över honom. Nu är han också rallylydnadsmästare.

                                                                     

Sist jag tävlade på Väsby bk. så var det en fotograf där och tog bilder. Vi fastnade visst på några.

Foto: Whampphoto

       


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards