staffedoggblogg

Alla inlägg under juni 2019

Av Sofie Pettersson - 27 juni 2019 19:24

Imorgon vid den här tiden så är jag och Wilson i Hallstavik för att tävla natt-rally. Det blir något nytt! Dubbla klasser Mästare är vi anmälda till. Det är samling 20.00 så jag räknar med att vara hemma till 24 ungefär. 

Vi har varit duktiga med träningen i veckan så förhoppningsvis går det bra. Numera tävlar vi bara på "skoj" eftersom titeln  är säkrad. Nästa mål skulle ju kunna vara att kvala till SM... det känns inte särskilt troligt med tanke på hur svårt vi hade att klara över 90 poäng. Haha. Jag är iallafall lite stolt över att vi landade på plats 310 det här året på kvalet. Det är fan inte så dåligt!

 

Bästa Wille:

Måste bjuda på en till liten trädgårdsbild bara. Älskar lavendel:

   

 

Av Sofie Pettersson - 17 juni 2019 08:54

Idag är officiellt den första dagen på mitt sommarlov! Här ska nu bara njutas i 2 veckor innan sommarjobb nummer 1 börjar. En tävling i mästarklass ska det bli också. Det blir kul, så nu blir det till att leta fram skyltarna igen och börja träna.

 

Igår var jag och Veronika på långpromenad och bad med Wille och Mimmi. Det gäller att passa på nu eftersom Veronika är höggravid och man vet inte hur det blir med promenader sedan. När vi inte varit ute på ett tag så märks det på Wilson att han saknar en hundkompis. Han blir lite deppig. Efter gårdagen så var han väldigt nöjd iallafall.

 

Nu växer det så det knakar här hemma. Jag älskar min trädgård!

 

   

Idag ska vi göra någon utflykt. Det är fint väder så det lutar åt Furusund eller Marholmen. Där är det perfekt att ha med hund och det finns många bra badställen.

 

Trevlig midsommarvecka! Hoppas vädret blir kanon!

                                                             

Av Sofie Pettersson - 6 juni 2019 20:34

Det är så härligt med röda dagar. Det känns verkligen som en bonus. Nu är det bara en vecka och en dag kvar tills jag får sommarlov. Wohoo!! Jag ska visserligen sommarjobba en del, men ändå. Skönt ska det bli iallafall.


 

Idag har jag och Wilson varit på studentmottagning. Han skötte sig utmärkt. Det var roligt för honom att få vara i centrum en stund. Nu ligger han nöjd och snarkar här hemma.

Hela dagen har det varit jättevarmt så morgonpromenaden blev till badet för lite simträning för Wille.

 

Maj har varit ganska kall, men nu kommer värmen och odlingarna börjar ta fart. Wille är med hela tiden på tomten och håller ställningarna.

   

Det blommar överallt i trädgården också. Jag älskar verkligen sommaren! Jag förstår faktiskt inte vad de kalla årstiderna ska vara bra för...

 

Just nu så har man det riktigt bra faktiskt. Allt blir så mycket lättare på sommaren. Det gäller att njuta. Passa på att vara ute när det är fint väder. Som jag brukar säga: det är Sverige, man vet aldrig när det är bra väder nästa gång!

 

Wilson njuter också av solen:
 

Fina grabbarna Merlin och Kilroy också(förutom myggen och flugorna,blä):

  

Jag har anmält mig och Wilson till en dubbeltävling i mästarklass i slutet av juni. Det är en när natt-tävling. Det ska bli kul. Det har vi aldrig testat förut.. 

Tävlingarna är på min tur-klubb Häverö. Nu har man ju dessutom ingen "press" på sig utan kan "bara" tävla för att det är kul. Få se hur det går då! Förhoppningsvis blir man inte nervös alls....

                                                                       

Hoppas ni alla också haft en trevlig nationaldag!

                                                                           

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards