staffedoggblogg

Alla inlägg under juli 2019

Av Sofie Pettersson - 30 juli 2019 11:01

Nu är jag inne på andra dagen på min sista semesterperiod efter allt sommarjobbande. Nästan 3 veckor ledigt igen. Det ska bli jätteskönt.

                                                                 

Här har vi haft värmebölja som heter duga den senaste veckan. Som tur är så bor vi så nära vattnet så man har kunnat svalka sig flera gånger om dagen.

 

Nu ser det ut som att sommaren börjar ta slut till min stora sorg. När man tittar framåt på väderprognosen så ska det bara bli kallare och kallare. Ja, ja det blir skönare för djuren iallafall. 

 

Wilson på tidig morgonpromenad:

 

Det går framåt med odlingarna. Nu har man börjat skörda både det ena och det andra. Från och med blir det bara egenodlat på grönsaksfronten. Härligt!

   

Nu är Wilson anmäld till en tävling i rally i augusti. Då har vi något att se fram emot och träna för. Jag skippade nosework-tävlingen som kommer snart även fast den är så nära. Det blir helt enkelt för dyrt tycker jag.... prioriteringar...

Synd att man ska behöva välja. Men 450 spänn och så vet man redan innan att det förmodligen inte går jättebra.... Jag får leta upp någon träningstävling istället.

  Finaste killen:                                                                

 

I nästa vecka så kommer det att bli en del förändringar här hemma, men det berättar jag mer om sen!

Trevlig dag alla!   

Av Sofie Pettersson - 21 juli 2019 20:53

Äntligen har vädret skärpt till sig. Nu verkar sommaren ha kommit tillbaka. Det passar utmärkt, för nu jobbar jag en sista vecka och sedan blir det lite semester igen. Skönt!

                                                                

Fint ute tidigt på morgonen innan jobbet:

 

Jag har varit ganska lat med hundträningen den senaste tiden. Vi har inga tävlingar inplanerade så det finns lixom inget mål att träna mot. Jag kikade just på nätet och hittade en Nosework-tävling i augusti som jag funderar på att anmäla till. 

Jag hittade också en mästarklass i Uppsala som jag nog anmäler oss till. Annars var det inte så mycket som lockade.

Lydnaden har i princip lagts helt och hållet på hyllan (tävlingsmässigt iallafall). Det känns som att nästa klass helt enkelt är för svår. Wilson är ingen unghund, och det finns inte den där gnistan för att lära sig nya moment. Det skulle behövas gå en riktigt bra och inspirerande kurs då i så fall. Tyvärr är det väldigt dyrt och just nu så ligger prioriteringarna på annat håll..


 

Han verkar dock ganska nöjd med att bara "lata" sig just nu också. Gå långa promenader, plocka blåbär, simma och sånt. Det får väll vara lugnt ett tag framöver helt enkelt.

 

Det växer så det knakar här hemma vilket är jättekul!

Några av mina pallkragar med diverse grönsaker:

 

En Malva som är mycket fin tycker jag:

 

I fredags fick Wille följa med på kalas. Det älskade han förstås eftersom han blir festens mittpunkt..

Kalasfin:

 


Av Sofie Pettersson - 13 juli 2019 22:23

Vi har precis fått fiber så nu kan jag äntligen ladda upp filmer utan att det tar 3 timmar.. 

Jag försökte förut att ladda upp film från senaste tävlingen, men det var omöjligt. Nu tog det 2 minuter. Helt fantastiskt!

 

Det var inte en av våra bästa rundor vi gjort, men ändå..

Wilson på Häverös natt-tävling i mästarklass:

I veckan har jag ju sommarjobbat så det har varit lugnt på kvällarna. Dock är det ju ljust så länge så man får lite gjort ändå. Wilson är hela tiden med ute på tomten och håller ställningarna.

   

Jag älskar sommaren. Jag önskar att det var såhär alltid. 

 

Merlin och Tilly på morgonen klockan 5 när jag och Wille är ute på våran promenad:

 

Av Sofie Pettersson - 2 juli 2019 20:39

I fredags testade vi mågot nytt: natt-tävla rallylydnad. Det var Häverö bk. som anordnade detta och vi var anmälda till dubbla starter mästarklass.

Det är alltid trevligt på Häverö, och så även denna gång. Samling och banvandring var klockan 20, och våran första start var typ klockan 21.30

 

Det var väll ingen topp-runda direkt, men vi fick 80 poäng och jag är jättenöjd med det.


Vid banvandring nummer 2 börjar Wille plötsligt yla i buren och jag såg hur han försökte gnaga sig ut(!). Det har aldrig hänt förut. Jag vet inte vad som hände men jag gissar att det berodde på att det var så satans mycket mygg!

Det gjorde att jag såklart var tvungen att springa dit och då missade jag en del av banvandringen och kom av mig lite.

 

Den andra banan gick något sämre (poängmässigt). Wilson blev trött. Nu ska jag komma ihåg till nästa gång att det inte är någon mening med dubbla starter. Det går alltid sämre på andra starten. 

Hur som helst så var jag nöjd med honom då också. Han höll sitt humör bra. Minuspoängen berodde på slarv pga. trötthet och inte på grund av dåligt humör.

                                                                  

Väldigt trötta men nöjda så kom vi hem igen klockan 00.30 ungefär. Ett stopp för att köpa mat blev det också på vägen för jag var dödshungrig.

                                                                       

Nu är det slut på att lata sig. Igår började jag sommarjobba. Odlingarna hemma växer så det knakar och det är jättekul. Nu börjar det ge skörd. Igår kunde jag plocka typ en halvliter jordgubbar. *Lyx*

 

                                                                    

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards