staffedoggblogg

Alla inlägg under augusti 2019

Av Sofie Pettersson - 31 augusti 2019 20:23

Idag har jag och Wilson varit till Roslagens bk. som arrangerade "hundens dag". Det var mycket olika aktiviteter tex. lydnad, rallylydnad, agility mm. Det fanns också en del utställare där. Han skötte sig utmärkt trots massa andra hundar. Wille och jag fick lite välbehövd egentid! 

                                                                   

Han var jätteglad idag:

 

Nu har jag jobbat i 2 veckor redan. Det har varit stressigt och varmt så jag har varit rätt trött. Därav dåliga uppdateringar...

Det har iallafall gått bra att börja jobba igen. En sak som är positivt är att man verkligen uppskattar helgerna.

                                                                

Morgonpromenad i dimman innan jobbet:

 

Förra lördagen var det Djurens helg på Solvalla. Det var kul som vanligt. Jag och Linus(brors-son) tittade och klappade massa olika djur, alpackor för att nämna någon..

 

Jag hade ju vunnit fribiljetter på en facebook-tävling och dessutom vann jag en hel låda färskfoder som blev mycket uppskattat av Wilson. Så han äter nu det till middag och sitt andra foder till frukost vilket har funkat kanon.

    

Nu är det skördetid här hemma! Det är superkul, men känns lite stressigt att hinna ta hand om allt. Idag har jag bland annat skördat olika frön, kokat plommonmarmelad och lagt in gurkor. Till middag blev det egenodlat: bakad potatis, grillade padrones med fetaost och kyckling.

                                                                              

Imorgon är planen att plocka diverse grönt och torka till kaninen inför vintern. Hoppas jag orkar/hinner med det efter jag varit i stallet.

 

Wilson fortsätter att vara jätteduktig och snäll mot sin nya lillebror. Det känns helt fantastiskt. Kaninen växer så det knakar. De ligger ofta på mattan i hallen tillsammans och softar.

 

Jag strök mig sist från tävlingen jag var anmäld till. Men nu är det iallafall dax för en ny. Nästa helg blir det mästarklass på Vallentuna bk. Det ska bli roligt. 

 

Ha en fortsatt trevlig lördag(veckans bästa dag)alla !

                                                                                

 

Av Sofie Pettersson - 14 augusti 2019 19:53

Eftersom Wilson är ganska "knepig" så har vi bestämt att så länge han lever så blir det ingen ny hund. Dels vill man inte att den nya hunden ska lära sig dumma saker,och dels så gillar han ju inte nya hundar så det kan bli problem att föra samman dem. Hur som helst så har Wille fått en annan brorsa: en Belgisk jätte! Det är ett djur som vi har sneglat på länge och nu gjort slag i saken. Och vet ni vad ? Det har gått hur bra som helst. Jag är typ chockad!

                                                                          

   

Om ha fortsätter och är såhär duktig så kan man säga att han snart är förlåten för alla sina synder...

                                                                       

En sak som är säker iallafall: det är 10 gånger lättare att träna hundar än kaniner! Haha.

 

Det är min sista semestervecka och det sitter en stor klump av ångest i halsen vill jag lova! Det känns inte som det varit någon vidare sommar faktiskt. Ja, ja. Jag vet ju att det brukar gå bra när man väl börjar jobba men ändå...

Man försöker iallafall njuta så mycket det går den sista lediga tiden. Det har blivit många promenader med grannen och hennes schäfer. Det tycker Wilson är roligt. 

 

På söndag är vi anmälda till en rallytävling i Uppsala. Jag vet inte om jag ska åka på den. Wille har känts lite trött i veckan (kanske beror det på ändringarna här hemma). Jag har inte heller fått upp träningsmotivationen riktigt.  Dessutom har Wilson varit lite dålig på att äta vissa dagar. Jag tror att det beror på att det varit så kvavt ute, men jag vet inte . Idag var det svalare och då var han mycket piggare iallafall.

                                                                         

Det gäller att hitta skuggan när det är varmt ute:

 

Idag dog Leias sista(som jag har kontakt med) syster. Det är så sorgligt. Jag fick direkt tillbaka sorgen och panik-känslan. Precis som Leia och Lisa så dog Nelly också av cancer.

Vila i frid Nelly.

                                                                                   

Nu ska jag ta mig samman och försöka hitta på något kul de sista lediga dagarna innan allvaret börjar och man får tidsbrist igen!

Ha det bra alla!

                                                                                                                                   

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards