staffedoggblogg

Alla inlägg under november 2019

Av Sofie Pettersson - 30 november 2019 19:41

Nu har det börjat: vintern. Jag gillar det inte. Eller jo om det är soligt som idag, man är ledig och får gå ut när man vill... När man slipper ha en tid att passa och köra bil i snöstorm....Då är det okej. Men igår morse vid 05 på min morgonpromenad när det var snöblandat regn och blåste i sidleds. Då var det inte mysigt! Det enda jag tänkte på var alla som säger: jag vill att det ska komma snö, det blir ljusare! Igår morse tänkte jag: guuud vad mysigt, åååå vad ljust!

                                                          

Hur som helst. Idag på veckans bästa dag var det fint och mysigt iallafall med strålande sol och gnistrande snö. Wilson var jätteglad och har fått två långa promenader. En i skogen och en med grannen och schäfern.

Curre kanin har fått vara ute och smaka på snö för första gången. Han tyckte det var kul att vara ute som vanligt.

       

Nu blir det slappa i soffan.

Trevlig kväll alla!

                                                                          

 

Av Sofie Pettersson - 7 november 2019 19:27

Så var vi inne igen i årets gråaste månad. Suck! Jag är glad att det åtminstonde inte har blivit riktig vinter än. Blä. Det kan gärna få vänta!

                                                                   

Grått, men inte så kallt än iallafall:

 

Det är svårt att rycka upp sig när det är så mörkt tycker jag, men det gäller att ta vara på de få soltimmarna som bjuds!

 

Långpromenad i skogen i helgen:

 

I söndags hade vi tur och fick  kanonväder lagom till våran ridtur. Vi har det faktiskt riktigt fint här runt omkring:

   

När man håller på med djur och är ute mycket i kylan så är det skönt ibland att vara inne och göra annat också. I lördags var jag och min syrra ute och käkade. Nice!

 

Wille har mest fått socialträning i veckan. Han får följa med och handla tex vilket han är bra på. Han sköter sig utmärkt affärerna.  Det har också blivit flera promenader med grannen och hennes schäfer.

Så mycket annan träning har det inte blivit. Det får vara en viloperiod nu tills man får tillbaka motivationen igen.

 

Curre kanin fortsätter att växa. Nu väger han ungefär 5 kg:

 

Det älskar inte varandra hela tiden men ibland är de så söta så att hjärtat smälter...

 

Nu ser jag verkligen fram emot helgen! Jag har inget speciellt planerat utan ska fixa på tomten och ha extra tid med djuren. Det bästa av allt: äntligen sovmorgon!

                                                              

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards