staffedoggblogg

Alla inlägg under december 2019

Av Sofie Pettersson - 30 december 2019 19:17

Jahapp, då har det gått ett helt år igen... Det är sjukt vad fort det går.

2019 var både upp och ner. Det började skitdåligt med den värsta sorg man kan tänka sig.  

Leia, jag tänker på dig varje dag. Fattar inte att det snart är ett år sedan du försvann.

  

Wilson saknar dig också. Det märks. Även om han trivs bra med att få all tid och uppmärksamhet..

 

Wille har varit duktig i år. Till slut så tog vi våran mästartiteln i rallyn. Det var superkul!

Det har inte blivit så mycket tävlingar i år. Wille är ju snart i pensionsåldern. Men lite rally och några träningstävlingar i nosework har vi varit med på iallafall. 

 

En annan stor grej var ju nya lillebrorsan som flyttade in : Curre kanin.

 

Han växer fortfarande så vi vet inte än hur stor han kommer att bli.

Det har ju gått hur bra som helst med Wille. Ibland är de så söta så man typ får ont i hjärtat:

 

Eftersom det gått så bra med kaninen så har vi faktiskt börjat fundera på om det ska bli en ny hund medans Wilson lever iallafall. Vi har kollat lite på uppfödare och så, men det är en djungel vill jag lova. Det som är säkert är att det blir en kamphund. Det är ingen brådska så det finns mycket tid för forskning i det här...

 

En sak till som funderas på kommande år är införskaffade av växthus. Det skulle vara superkul! För mig gör det inget alls att det inte är någon snö nu igen. Jag längtar till våren. Idag har jag faktiskt varit ute och gjort en del trädgårdsarbete.

                                           

Jag har tittat lite på tävlingar till nästa år och "stjärnmärkt" på sbk tävling. Det kommer ganska många mästarklass här i närheten vilket är bra. Sedan kommer det flera nosework i åkersberga nu i februari/mars som jag eventuellt tänker anmäla till. 

 


Gott nytt år! Hoppas det blir kanon!





Av Sofie Pettersson - 25 december 2019 00:19

God jul alla! Hoppas ni också haft en fin dag!

     

Av Sofie Pettersson - 16 december 2019 19:05

Den här helgen gick helt och hållet i hundens tecken.

I lördags var vi och tävlade "Lucianosen" här i Norrtälje.  Det var en inofficiell nosework klass 1. 

 

De två första söken var faktiskt på mitt jobb. 

Inomhussöket klarade Wilson galant. Jag var osäker först om han visste vad vi letade efter för vi hann inte med uppvärmningsbanan. Men han visste precis och gjorde en klockren markering.

 

Behållarsöket bestod av MÅNGA kartonger, både stora (svårt) och små. Han sökte av alla jättefint men gjorde en felmarkering. Jag visade honom mot rätt kartong och då markerade han där så jag kunde belöna.

 

Inomhussöket gick hur bra som helst! Han gjorde en säker markering bara efter några sekunder. Duktig kille! Jag som trodde han blivit för trött...

 

Sista söket som var fordon blev platt fall....

Jag märkte att han var lite låg.  Han visade typ på ett ställe men jag valde att fortsätta eftersom jag var osäker. Det skulle jag inte ha gjort. Han vägrade att gå nära bilen plötsligt. Blev konstig och såg äcklad ut... Vi fick avbryta.

Domaren sa att hunden innan är väldigt dominant och att det antagligen var därför han reagerade som han gjorde. Till saken hör att den hunden har vi träffat många gånger och han gillar den inte. För länge sedan sprang den på honom precis innan en platsliggning. Wille vet också att jag tycker att den matten inte alls har ordning på sin hund....

Det måste varit att för mycket lukt av den hunden var kvar vid bilen. Hur som helst så kunde jag ju inte belöna som jag ville. Istället gick jag och körde lite agility med Wilson så han blev på bra humör igen. 

 

Summan av dagen är iallafall att jag är supernöjd med hans arbete. Dessutom uppförde han dig utmärkt i klubbstugan bland alla människor och hundar.

 

Trött och nöjd kille på kvällen:

 

Igår var jag och Zandra traditionsenligt på Stockholms hundmässa.  Vi kollade på hundraser, handlade och tittade på  uppvisningar, mondioring tex. Det verkar kul! Det skulle jag vilja testa.

 

Lång promenad i skogen innan mässan:

 

 

Duktig hund på mondioring:

 

Förutom hundrelaterade saker har jag hunnit med en del annat i helgen också. Köpa julgran tex.

 

Den lever inte säkert den här granen inte.....

 

Nu har jag bara en vecka kvar att jobba innan jullovet. Det ska bli så skönt. De här sista veckorna är så tunga och det är massor att göra med julbord och annat. Det är bara att kämpa på. Snart så!





Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards