staffedoggblogg

Alla inlägg under mars 2020

Av Sofie Pettersson - 28 mars 2020 18:09

 Här kommer en uppdatering från förra helgens cup. Jag har haft mycket att göra i veckan. Något inbokat varje kväll. Därför har jag inte haft tid att skriva. Bättre sent än aldrig!

                                                                         

Första söket var utomhus i en dunge. Man hade 4 minuter på sig. Doften var gömd i gräset och inte på något föremål som det oftast är. Därför var det ganska svårt. Det tog ett tag men han markerade till slut. Duktig hund.

Vad som däremot inte var så duktigt var att vi fick avdrag för att han kissade(!). Det var något nytt! Hoppas det var en engångsföreteelse pga av hjärnsläpp och inte någon ny ful vana som han tänkte börja med.... Typ jag är gammal nu, jag gör vad jag vill. Haha.

                                                                                

Till nästa sök som var behållare så hämtade han tillbaka pluspoängen rejält! 15 sekunder och en klockren markering. 

                                                                              

Bästa Wilson:

 


Imorgon är det sista gången på Nosacupen. Då ska vi vara på Ekbacken som ligger nära där vi bodde förut. Det ska bli kul. Jag tänkte åka i god tid så vi kan ta en promenad och spana in våra gamla hoods.

 

 

Idag var en härlig dag. Sovmorgon, sol, kaffe i lugn och ro, lång skogspromenad, massa vårtecken och fix med odlingarna. Nice!

 

Curre kanin fick komma ut i uteburen när vi fixade och donade på tomten:

 

Måste bara dela med mig av den här störtsköna bilden på Wille. Här ser man vilken riktig livsnjutare han är:

 

Ha en fortsatt trevlig helg alla!

                                                                               

                                 

Av Sofie Pettersson - 14 mars 2020 13:02

I början på veckan så var det andra tillfället på Nosacupen. Den här gången var vi på en annan plats i Åkersberga. Det är bra träning att vara på lite olika ställen.

                                                                     

Först var det utomhussök. Vi skulle söka längs en husvägg. Wilson började direkt att lukta i typ en lövhög. Jag trodde att kanske någon hade kissat där så jag fattade inte  att han markerade på doften. Så egentligen hittade han den jättesnabbt, men pga.av mig så blev tiden 31 sekunder. 

Duktig kille!

 

Sedan var det inomhussök. Det var i  vardagsrummet i en lägenhet. Svårt med mycket lukter. Dessutom så satt lägenhetens hund bakom kompostgaller i hallen och tittade på... 

Det här var klurigt och man hade hela 4 minuter på sig. Wille luktade sig omkring noga. Han fastnade en stund på vardagsrumsmattan men sedan så markerade han på tvbänken. Det var rätt! Wohoo! Vilken duktig hund jag har!

 

Det var faktiskt bara hälften som klarade det söket så jag är extra stolt över Wille. För första gången så var vi inte bland de sista i tabellen. Haha.

                                                                           


 

Resten av veckan har varit ganska lugn. Det fortsätter att vara tufft på jobbet. Inte nog med det så är det allt med Coronan nu också...


 

Mys:
 

Idag har vi äntligen sol! Härligt! På veckans bästa dag och allt....

Vi har varit ute på en lång promenad och nu laddar vi för att fortsätta fixa på tomten.

 

Trevlig helg alla!

                                                                       


Av Sofie Pettersson - 4 mars 2020 19:42

I måndags kväll var det första tillfället för Nosacupen. Det är en liten noseworkcup i klass 1 på våran klubb Öbk. 

 Vi åkte direkt till åkersberga efter jobbet så vi kunde gå en ordentlig promenad innan.

 

Den här gången var det fordonssök och inomhussök. 

 Först skulle vi söka fordon som bestod av en skottkärra och en barnvagn. Det här söket skulle vara ganska lätt så man hade kort tid på sig. Det spelade ingen roll för Wille. Han valde att söka av golvet extremt noga istället. Haha. 

                                         

Det såg verkligen ut som han inte hade en aning vad han letade efter. När jag sedan visade honom på gömman så visste han precis var den var...

 

Andra söket skulle vara lite svårt med 3 rum att söka av. Maxtiden var extra lång, hela 4 minuter. Här hittade han minsann gömman snabbt. Efter 30 någonting sekunder. Plötsligt så hade han full koll och gjorde en klockren markering.  Jag blir aldrig riktigt klok på den här hunden...

                             

Nästa måndag är det på det igen! Få se om det är samma sak då.

 

Bästa Wille:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards