staffedoggblogg

Alla inlägg under maj 2020

Av Sofie Pettersson - 24 maj 2020 21:35

Nu är det nära! Det är inte många arbetsdagar kvar till sommarlovet. Wohoo!

Det ska bli så skönt. Speciellt nu i dessa corona-tider. Det ska bli skönt att slippa träffa folk om man inte vill. Synd är såklart att mycket blir lidande, hundaktiviteter bland annat. Men så är det.

 

En aktivitet som kunde utföras iallafall var avslutningen på Nosacupen förra helgen. Det var kul. Den här gången var det ju inte tävling utan träning. Fem sök blev det. Wille klarade alla, men på det sista behövde han lite hjälp. Han hade nog blivit trött. 

Efteråt var det fika och prisutdelning. Vi kom ju 7:a i cupen och det är jag så nöjd med!

 

Nu har det äntligen börjat bli varmare ute. Då gäller det att passa på och njuta!

 

Här hemma är det mycket att göra. Vi har satt upp nya tunnelväxthuset, och snart är det dax att börja flytta ut plantor.

Wille är med på tomten hela tiden som min lilla hjälpreda och övervakare.

                                                                        

 

Han börjar visa lite smått  att han börjar bli gammal. Ibland gör han vissa konstiga saker, som om han blivit lite senil. Oftast är han som vanligt som tur är. Det gäller att njuta tillsammans och bara göra roliga saker.

   

Typiskt att helgen redan är slut! Ha en bra vecka alla!

                                                             

Av Sofie Pettersson - 6 maj 2020 19:04

Idag är ingen vanlig dag för det är bästa Willes 10 års dag! 

Att min galna lilla gubbe är så gammal, det kan man inte tro.  Jag glömmer aldrig första dagen med honom. Det märktes direkt att det här är en liten krutdunk.

Leia hade fullt upp från dag ett..

 

Han är inte en lätt hund. Ett tag var det ganska jobbigt faktiskt. Men aldrig kunde jag tro att han skulle utvecklas till det han har blivit.

 

Min "omöjliga" hund har visat sig vara grym i de flesta hundsporter. Han har tävlat officiellt i 5 grenar (lydnad,rally,agility,nosework,barmarksdrag), och inoff i ytterligare 1 (rallymix). Han tränar i fler än så, viltspår t.ex.  Det blev en riktig allroundhund som mer än gärna hänger med på det mesta.

   

 

I flera år gick det trögt med träningen, men vid 3 års ålder började det lossna. Vi har gått mycket kurser. Delvis för att Wille inte gillar andra hundar, och alltid måste träna på att umgås.

Men jag säger bara en sak: kan man få Wilson att gilla en kanin, ja då kan man lära om vilken hund son helst!

 


Bästa Wille! Jag hoppas att du fortsätter att vara pigg och glad så vi kan få flera år till innan du återförenas med Leia!

 

                                                                        

 

   


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards