staffedoggblogg

Alla inlägg under juli 2020

Av Sofie Pettersson - 2 juli 2020 18:29

Nu var det ett tag sedan jag uppdaterade här. Jag har egentligen jättemycket tid, men ändå känns det som man inte hinner så mycket..

                                                              

Mina första semesterveckor har varit så varma (jätteskönt enligt mig). Dock blir det lite jobbigt för djuren. Vi har mest tagit det lugnt. Mycket bad och simträning har det blivit för Wilson. Skönt att man har nära till fin badplats!

 

Curre kanin har softat mycket i skuggan i sin grävda sval-grop:

 

Till och med på midsommar var det varmt! Vi firade inget speciellt utan var bara hemma och grillade och tog det lugnt i  sann Corona-anda.

 

En härlig sommardag:

 

På säkert årets varmaste dag så blev det tillökning i hästfamiljen. 

 

Fina Hottie med sin nyfödde lilla hingst:

 

I måndags kväll så var det träningstävling i rallylydnad på min klubb Österåkers bk. Det gick riktigt bra med Wille som körde banan i svår klass.

Precis när det var våran tur så höll ett gäng från en kurs på med diverse övningar på vägen utanför banan. Wille klarade de extra störningarna bra som tur var. Duktig kille. Till alla andras glädje drog kursen vidare längre bort  lagom till att vi var klara. Haha. 

                                                                

Jag tycker tävlingen flöt på bra och vi hjälptes åt med allt. Det kommer två tillfällen med samma upplägg längre fram i sommar. Träningstävling i lätt och svår klass. Corona-anpassat med begränsat antal platser. Det går bra att anmäla sig om man är från Stockholmsregionen. Inbjudan kommer bla. i gruppen "rallylydnad" på facebook.

 

Bästa Wilson på träningstävlingen:

 

  

Det här året har våra odlingar haft det kämpigt. Först var det spinnkvalster, för kallt på våren och sedan massa problem med sniglar! Efter diverse åtgärder så har mycket återhämtat sig och börjat ge skörd. Wohoo!

 

Det känns så bra att äta egenodlat:

 

Till slut måste jag bara visa mina knasbollar. Man undrar ofta om kaninen tror att han är hund och ibland tvärtom:


Trevlig kväll alla!

                                                                           


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Skapa flashcards