staffedoggblogg

Alla inlägg under augusti 2020

Av Sofie Pettersson - 30 augusti 2020 19:29

Idag har jag och Wilson tävlat inofficiell agility på Roslagens bk. Det passade Wille utmärkt med bara tunnlar och lite lägre hinder. Man fick starta två gånger och sedan tillgodoräkna sig sitt bästa resultat. Men jag valde att bara starta en gång eftersom han är gammal och jag är försiktig med hans kropp. Han förstår ju inte själv att man måste ta det lite lugnt... Alla andra som var med körde banan två gånger. Banan bestod av 19 hinder så den var ganska lång tyckte jag. 

Vi hade startnummer 21 och var näst sist.

 

Laddad hund:

 Jag hade samma plan som förra gången: att försöka ta det lugnt och undvika många fel.

Precis som sist tänkte Wille tvärtom. Jag fick springa som fan för att hinna med!

                                            

Jag hörde inte vad speakern sa men det kändes som att vi var felfria..

När det var dax för prisutdelning trodde jag inte mina öron. Vi kom 3:a. Hel sjukt! Alltså av över 30 rundor så var vi tredje bäst.  Det är inte illa för en pensionär som bara tränar någon gång ibland.

Fina priser vann vi också, bland annat presentkort på watertreadmill. Jo, jag tackar ja!

 

Bästa gubben:

 


En riktig toppendag! Man blir aldrig så glad som när ens hund är glad och gör allt för att han tycker det är så kul. Ni som vet ni vet.

                                   

 

Av Sofie Pettersson - 29 augusti 2020 21:40

Jag har redan jobbat i 2 veckor. Helt sjukt. Som vanligt så hade man världens ångest långt innan, men när man väl har börjat så känns det helt okej..

Som tur är så har man massa bra att komma hem till.

 

Mina grabbar:


 

Wilson är rätt nöjd med att jag har börjat jobba igen.  Han har fullt upp med att hålla koll på mig ute på tomten när jag är ledig så han vilar nog inte så som han borde . Nu är allt som vanligt och han är ordentligt utvilad!

 

Pigg och glad redan klockan halv 5 på morgonpromenaden:

 

Det är svårt att hinna med allt när man jobbar men bra skörd har vi fått iallafall:

  Än så har vi fint och varmt väder så det är skönt. Hoppas det fortsätter ett tag till!

 

Wille vid våran badplats:

 


Imorgon ska jag och lilla gubben tävla agility igen. Det ska bli jättekul! Det är "pensionärsagility"med låga hinder och tunnlar som passar Wille utmärkt.  Man måste få ha riktigt roligt ibland även om man är gammal.

                                               

Det är djuren som är meningen med livet.

 

Wilson:

 


Curre kanin:

 


Kitty:

 

Ha en fortsatt trevlig helg alla!

                                                

 





Av Sofie Pettersson - 5 augusti 2020 12:35

Ja, vad ska man säga? Sommaren är på tok för kort! Jag vet att det bara är början på augusti, men ärligt talat så känns det redan höstigt ute..

Det som är positivt är att nu har skördesäsongen börjat komma igång på riktigt. Supernice! Nu ska man inte behöva köpa några  grönsaker alls på länge.

     

Vi vilar och njuter mest här hemma av ledigheten. Dagsutflykter där hunden får vara med har det blivit många. Men på något sätt så går dagarna så fort även när man är hemma. Jag har att göra hela tiden..

 

Curre kanin:

 

Fölis:

 

Sedan sist så har vi träningstävlat rallylydnad på våran klubb Österåkers bk. två gånger till. Den senaste gången var nu i måndags kväll. Wille har skött sig riktigt bra båda gångerna faktiskt. Jag har inte ens tittat på några officiella tävlingar nu under Coronan. Får se när vi kommer igång med det igen. Däremot så är vi anmälda igen till agility på Roslagens bk. nu i slutet av augusti. Det ska bli superkul!

 

De är väll för söta? Wille och Curre:

 

Sista tiden innan det är tillbaka till verkligheten ska jag försöka ta vara på. Bara ha det bra och vara ute mycket. Precis så som Wille gillar det.

   

Ut och njut!

                                                                           

 



Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards