staffedoggblogg

Alla inlägg under oktober 2020

Av Sofie Pettersson - 26 oktober 2020 18:06

Imorgon ska jag och Wilson till Albano och träffa onkologen för att höra hur illa det är egentligen. Jag bara hatar denna skit-sjukdom! Den har förstört så mycket i mitt liv redan och nu är det dax igen....

Håll tummarna för att vi kan få något positivt svar iallafall, även om min magkänsla säger att så är inte fallet.

 

Älskade lilla gubbe. Kan du inte bara få fortsätta att vara pigg och glad som du är..

 

Av Sofie Pettersson - 17 oktober 2020 20:50

Varför får man aldrig vara glad?

Hunden är pigg och glad och verkar vara på topp och vad kommer då? Jo, cancer.

 

Wille har fått en hård knöl i gommen som uppkom snabbt så vi gick till veterinären som ville ta prov på den. När de skar i knölen så var den full med "grus". Vävnad och grus skickades till patologen. Vi får hålla tummarna för att det inte är skelettcancer sa de.

 

Igår fick vi svar. Cancer. Varför är det alltid så orättvist!! 

 

Älskade lilla gubbe:

   

Jag vet egentligen inte mer än så. Jag skulle fundera över helgen om vi ska bli remitterade till onkolog. 

Googlar man skelettcancer hund så känns det fruktansvärt jobbigt.

 

Såklart har stygnen i gommen släppt och det har strulat osv. Men Wille är precis lika pigg och glad som vanligt. Det enda som han tyckte var lite jobbigt var att ha tratt i en vecka. Han fick ha det för han kan inte låta bli att skicka på saker, kaninen t.ex Det har han lyckats med ändå och jag fick klippa bort tråden igår för den var full av hår som skavde mot såret.... 

 

Sover skönt så iallafall:

 

Igår blev det dålig stämning här hemma men idag har vi ryckt upp oss och ska göra allt för att ha det så bra som möjligt. Vi har bland annat varit ute på promenad med grannen och Silas (schäfern). Sedan har vi pysslat på tomten i fina vädret. Nu på kvällen har jag möblerat och tagit in nya fåtöljer som vi fått. Ni kan ju gissa vem som hittade sin plats direkt.

                                            

     

Livet är inte rättvist!

                                               




Av Sofie Pettersson - 3 oktober 2020 19:38

Vilken tur vi har med vädret fortfarande. Det är verkligen välbehövligt när det annars är ganska tungt med Coronan och allt. Tuffa veckor på jobbet avlöses med fina kvällar och helger.       

                                                 

Härligt i skogen:

 

Ridtur i vildmarken:

 


Wilson, min vapendragare är med mig hela tiden:

   

Man har att göra hela tiden! Med djur och odlingar så känner man alltid att man önskar mera ledig tid.Om man bara kan få EN ledig dag till så man kan få vila.... Men vad  gör  jag då om jag får en extra ledig dag? Jo, lägger extra tid på djuren förstås!

                                                 

Hemodlat:

         

  Wille och jag har fortfarande inga tävlingar inbokade men så länge så underhåller vi träningen här hemma. Lydnad för det mesta, men nu har jag börjat med nosework igen också.

 

Curre kanin:

 

De är ju för söta tillsammans. Ellerhur?

    

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg alla!

                                   

 




Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards