staffedoggblogg

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2020

Sorg och förtvivlan

Av Sofie Pettersson - 17 oktober 2020 20:50

Varför får man aldrig vara glad?

Hunden är pigg och glad och verkar vara på topp och vad kommer då? Jo, cancer.

 

Wille har fått en hård knöl i gommen som uppkom snabbt så vi gick till veterinären som ville ta prov på den. När de skar i knölen så var den full med "grus". Vävnad och grus skickades till patologen. Vi får hålla tummarna för att det inte är skelettcancer sa de.

 

Igår fick vi svar. Cancer. Varför är det alltid så orättvist!! 

 

Älskade lilla gubbe:

   

Jag vet egentligen inte mer än så. Jag skulle fundera över helgen om vi ska bli remitterade till onkolog. 

Googlar man skelettcancer hund så känns det fruktansvärt jobbigt.

 

Såklart har stygnen i gommen släppt och det har strulat osv. Men Wille är precis lika pigg och glad som vanligt. Det enda som han tyckte var lite jobbigt var att ha tratt i en vecka. Han fick ha det för han kan inte låta bli att skicka på saker, kaninen t.ex Det har han lyckats med ändå och jag fick klippa bort tråden igår för den var full av hår som skavde mot såret.... 

 

Sover skönt så iallafall:

 

Igår blev det dålig stämning här hemma men idag har vi ryckt upp oss och ska göra allt för att ha det så bra som möjligt. Vi har bland annat varit ute på promenad med grannen och Silas (schäfern). Sedan har vi pysslat på tomten i fina vädret. Nu på kvällen har jag möblerat och tagit in nya fåtöljer som vi fått. Ni kan ju gissa vem som hittade sin plats direkt.

                                            

     

Livet är inte rättvist!

                                               




 
 
Ingen bild

Anna

17 oktober 2020 22:48

Beklagar det mycket tråkiga beskedet💔

Jag vet precis hur det är att stå där med en pigg och till synes frisk hund med en plötslig cancerdiagnos(förlorat en ung hund till skelettcancer).

Jag håller tummarna det finns något ni kan göra för att köpa mer tid tillsammans. Fuck cancer rent utsagt. Ta tillvara på varje dag ❤

Sofie Pettersson

26 oktober 2020 18:25

Hej.
Tack så mycket!
Ja, det är en jävla skitsjukdom! Vi har redan förlorat en hund i cancer och nu drabbas den andra också. Vi ska till onkolog imorgon och höra om det finns något att göra..

Nu ska vi försöka göra det bästa av situationen och ta vara på all tid.

 
Sofia

Sofia

19 oktober 2020 11:28

Så tråkigt! Livet är orättvist och jobbigt i många lägen. Gör det ni mår bra av och njut av tiden ni kan.

http://www.echosierra.se

Sofie Pettersson

26 oktober 2020 18:22

Tack, det ska vi verkligen försöka! Bara göra saker som lilla gubben tycker är roligt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sofie Pettersson - Söndag 7 april 19:41


I fredags kväll träningstävlade vi avancerad klass hos Norra Stockholms huncenter.  Första rundan gick lite dåligt till en början men bättre efter hälften av banan typ. Ungefär som på tävling.... Det är jag som blir konstig och då blir det otydli...

Av Sofie Pettersson - Onsdag 3 april 18:27


I måndags var jag och Leeloo på en heldag lydnad på Österåkers bk.  Vi var drygt 10 ekipage som körde tillsammans.  Först så var vi i grupper och hjälptes åt och kommendera varandra. Sedan blev det träningstävling.   Leeloo var ganska lättstö...

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06


Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller...

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33


Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass.                                            🥳 Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum...

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt. Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!   Idag har jag och Leeloo träningstävla...

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards