staffedoggblogg

Alla inlägg under juni 2020

Av Sofie Pettersson - 15 juni 2020 18:54

Trots att vi inte tränat agility på åratal så anmälde jag Wilson till Roslagens blåbärstävling som var igår. Jag tänkte att det skulle bli kul för lilla gubben och bra när det bara är tunnlar och lägre hinder.  Anledningen att vi slutade träna agility seriöst är för att han är lite för tung och orädd och jag tycker inte att han håller riktigt . Synd men så är det. Igår var då iallafall ett ypperligt tillfälle att passa på!


En rolig bana med bra flyt :

 

Jag hade tänkt mig att vi skulle lunka runt banan på pensionärsvis, men icke! Jag är chockad! Han tyckte det var så kul och drog på så att jag knappt hängde med! Min plan med vissa byten och kanske pepp i tunnlar osv.blev inte av. Det var bara att springa!

5 fel slutade vi på och en tid på 32 sekunder  (maxtid 60). 

Det var så kul! Dessutom är jag chockad att han lyssnade så bra och förstod precis allt. 


Bästa Wille:

 

Såklart är han inte lika snabb som sheltiesarna som var med, men inte så långt ifrån. Inte fy skam för en gammal pensionär som bara tränar lite då och då.

                                            

Bara de som älskar sina djur som jag kan förstå hur glad man känner sig efter en sån dag. Inget gör mig gladare...

                                                 

Dagen fortsatte att vara bra senare också. Då red vi och badade med hästarna:

                                               

Jag älskar sommaren och jag älskar min trädgård:

  

Idag är officiellt första dagen på sommarlovet!

                                           





Av Sofie Pettersson - 11 juni 2020 18:42

Nu är snart stunden här som man längtat efter i ett år. Sommarlov! Wohoo! 1 ynka dag kvar bara. Det ska man väll klara?! 

 

Visst är det fint ute här omkring tidigt på morgonen. Men jag föredrar ändå sovmorgon.....

   

Nu har värmen kommit på riktigt. Växthuset är klart och alla plantor har flyttat ut.

 


På kvällarna njuter man. Jag vill aldrig gå in..

  

Det har hänt lite annat här hemma på gården som gjort att man haft ännu mer att göra. Vi har fått en ny infiltration.

Stora maskiner har varit på plats. Det är skönt nu när det är klart iallafall. 

 

Curre kanin har hunnit fylla 1 år....

De som säger att en belgisk jätte är som att ha en hund, har förmodligen aldrig haft någon hund....haha.  Hundar lyssnar på vad man säger. Det gör inte kaniner. Haha. 

 

Det är jättefint hemma på tomten när allt blommar. Älskar den här tiden.

 

I helgen ska jag och Wille på en rolig grej: blåbärstävling i agility. Det ska bli kul. Det var länge sedan vi tränade agility, men det här är bara hopp och tunnlar så det borde gå bra ändå. Det är bara på skoj.

Wish us luck!

                                                 






Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards