staffedoggblogg

Alla inlägg under mars 2024

Av Sofie Pettersson - Söndag 31 mars 20:06

Igår var vi till Norra Stockholms huncenter och träningstävlade nosework. Det var 4 inomhussök med ganska kluriga gömmor. Bästa Leeloo klarade alla söken! Jag blev riktigt imponerad. Det var länge sedan vi tränade. Hon jobbade så fint. När det gäller nosework så är hon verkligen seriös.

Vi fick bra feedback och lite tips på vad vi kan träna på mer. Det här blev en bra repetition inför kommande tävling som vi förhoppningsvis kommer med på. Just nu har vi reservplats 1. Håll tummarna! 

 

Nästa helg ska vi också träningstävla. Men den gången är det på hemmaklubben.


 

Bästa Leeloo:

 

 

Av Sofie Pettersson - Måndag 18 mars 18:33

Där satt den. Ungefär 20:e gången gillt. Igår tog vi äntligen det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass. 

                                          🥳

Det vär Väsby bk. som arrangerade tävlingar i Stockholms hundsportcentrum. Trippla starter i samtliga klasser i helgen. Det är bra jobbat! 

 

Jag anmälde Leeloo till två starter för hon orkar inte tre. Hon orkar inte två heller ska jag från och med nu komma ihåg. Det går alltid sämre på andra.

 

Vi tog titeln på första banan trots tonfisk I åttans frestelse. Wohoo! Det var dock där alla poängavdrag kom.... Hon släppte den iallafall.  78 poäng fick vi. Det trodde jag inte så jag blev jätteglad! 

Andra starten blev det disk. Hon ville inte vara med längre. Hon hade gjort sitt tyckte hon...

 

Vi hade en jättebra dag. Kul att träffa massa tävlingskompisar igen!

 

Bästa Leeloo:

 

Av Sofie Pettersson - Söndag 3 mars 19:22

Den här helgen har varit riktigt bra faktiskt.  I fredags kväll hade vi två timmars rallyträning i Mts hallen. Både kul och mysigt.

Igår var jag ute och red med en kompis. Det var ett tag sedan. Terapi!

 

Idag har jag och Leeloo träningstävlat fortsättningsklass på Norra Stockholms huncenter. Det var en nyttig träning inför nästa officiella tävling nu i Mars. Leeloo har aldrig varit i den här hallen så det var mycket nya dofter. Trots det gick det ganska bra faktiskt. Som vanligt kunde hon inte riktigt låta bli frestelserna,men släppte det snabbt den här gången. Efteråt fick vi veta att det var kattmat med räksmak i den ena....

                                             🤣

  

Efter tävlingen åkte vi till Granngården och handlade. Det är perfekt miljöträning. 

Till sist blev det en lång promenad i skogen så att kroppen fick sitt också. Alla nöjda och glada! 

 


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards