staffedoggblogg

Alla inlägg under oktober 2023

Av Sofie Pettersson - 22 oktober 2023 18:41

I fredags kväll gjorde jag och Leeloo doftprov i nosework klass 1. 

Vi klarade det! Det som gjorde det lite svårt var att det var en ny plats. Det var i lokalen hos Stardex hundkunskap i Norrtälje.  Jag känner mig nöjd att jag hade is i magen. Hon var rätt taggad och ville gärna kolla in lokalen, domaren och allt möjligt. När hon flamsat klart så gjorde hon en bra markering på en kartong. Det var rätt!

 

Bästa Leeloo:

 

KM!

Av Sofie Pettersson - 15 oktober 2023 18:34

Idag var vi till våran klubb Öbk. för att köra KM i nosework och rally. Ett ypperligt tillfälle att träningstävla!

 

Först var det rally. Det var en rolig bana blandat med vanliga skyltar och lite egenpåhittade. Idag hade vi en bra känsla. Leeloo var på sitt bästa humör och med hela tiden. Jättehärligt! Det blev en del små fel men det gör inget när känslan var på topp!

 

Sedan var det dax för nosework. Vi är ju nybörjare men det var kul att testa iallafall i skarpt läge. 

 

* Behållarsök: Gick jättebra. Jag hade is i magen och väntade tills jag kände mig säker. Vårat "visa-kommando" fungerade! Maxtid: 2 minuter. Leeloos tid: 25.69 sekunder. 

 

* Fordonssök: Mycket bra med tanke på att vi aldrig sökt på fordon.  En åkgräsklippare var det.  Maxtid: 3 minuter. Leeloos tid: 47.28 sekunder. 

 

* Inomhussök: Platsen var ett kontor. Gick bra. Jag väntade lite extra då jag först var osäker. Maxtid: 3 minuter. Leeloos tid: 1.06 minuter.

 

*Utomhussök: Här hittade vi inte. Leeloo jobbade superbra och gav inte upp. Hittade direkt när jag fick visa henne i närheten. Vi har inte tränat så mycket utomhus.  Det var också ett stort område. Maxtid: 5 minuter.

 

Jag är supernöjd med Leeloo.  Fick kvitto på att markeringen fungerar. Hon felmarkerade inte heller när jag trodde att hon eventuellt hade hittat. Så duktig tjej!

 

Det var en riktigt toppendag! Bra väder men lite i blåsigaste laget... Nu har jag en utslagen soldat här hemma.

 


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards