staffedoggblogg

Alla inlägg under september 2021

Av Sofie Pettersson - 19 september 2021 20:25

Nu har jag och Leeloo varit två gånger till på våran kurs. Det är verkligen jättebra övningar och det känns så bra att få den här starten. Tänk om jag hade tränat på de här sakerna i början med Leia och Wilson istället för när de var 4 respektive 7 år.... Ja, det gick ju bra ändå, men nu får man ännu bättre förutsättningar. Kul!   


Vi har haft fint höstväder och passar på att gå i skogen nu varje dag medans det är ljust..

 

Höstbild från våran trädgård på bästa hundarna:

 

Det är fullt upp hela tiden! Varje kväll i veckan är uppbokad så helgen med sovmorgon är helig. Kurs, läxor, hästar ska tränas, kaniner mm.... Man får inte tråkigt iallafall. 

                                        

Curre kanin:

 

Kilroy 3 år:

 




Av Sofie Pettersson - 2 september 2021 20:42

Nu har jag varit lite sen med uppdateringarna, men förra veckan började jag och Leeloo på våran valpkurs. Förutom att det regnade HELA tiden så gick det bra. Det hade förmodligen gått ännu bättre om det var bra väder. Hon är som många andra hundar inte så förtjust i regn...

Vi fick massor med bra övningar och till nästa gång så har vi flera läxor som vi tränar på varje dag.

 

Leeloo 4 månader:

 

Jag har också haft med henne i stallet nu varje gång (utan Wille). Wilson gillar inte hästar. Han blir nervös och jag vill inte att Leeloo ska smittas av det.  Hur som helst så har det gått kanon! Wille har varit hemma med husse och vilat under tiden vilket han tycker är skönt.

 

Idag var vi i Norrtälje och miljötränade. Det måste vi göra mer! Det var massor att kolla på..

 


 

Innan vi åkte hem stannade vi till på hundklubben och Wille fick köra en sväng på agilitybanan. Han älskar det! 

 

Hemma så fick Curre kanin komma ut med hundarna på promenad. 

 

Curre och majsen:

 

Vi tränar valpis med Curre varje dag och det går bra.

 

Nu ser jag verkligen fram emot helgen! Hoppas att min lördag blir utan inbokningar som det ser ut just nu.

 Jag har massor att göra här hemma.

 

Trevlig helg!

                                    





Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards