staffedoggblogg

Alla inlägg under december 2020

Av Sofie Pettersson - 23 december 2020 12:40

Äntligen är dagen här. Jullov! I nästan 3 veckor så slipper jag gå upp 04.30 Det kändes så skönt att stänga av larmet på mobilen. Det har man väll förtjänat efter allt slit den här terminen.....

 

Vi ska bara vara hemma och ta det lugnt. Jag är så tacksam över att jag fortfarande har kvar min lilla Wille. Här ska njutas!

 

Första jullovsdagen har vi startat med en lång promenad i solen (!) tillsammans med grannen och schäfern Silas. Nu ska jag fixa klart med julklappar och sånt.

 

Curre kanin har också fått lite julfint:

 

Det tog ungefär 10 minuter så hade han gnagt av girlangen.  Jag fattar inte ens hur han nådde den. Men sedan jag satte upp den för andra gången så har han låtit den vara.

                                       

Hoppas ni alla får en fin jul. Här ska vi bara ha det mysigt.

 



Av Sofie Pettersson - 13 december 2020 19:27

Mitt i allt det gråa så känns det iallafall lite mysigt med jul. I helgen har jag städat, tagit in julgranen, fixat och donat.

   

Wille är jättepigg så det känns skönt. Vi har varit ute mycket i skogen, gått promenader med grannen och schäfern, varit i stallet mm. Det känns ändå som att han är lite understimulerad. Antingen är det min brist på träningsmotivation som är just nu, eller så kan det ha med att göra att han inte får tugga på ben och sånt. Det är antagligen lite frustrerande.

Jag längtar verkligen till mitt jullov när jag får vila och får mer tid och ork! Det är mycket tungt på jobbet just nu pga.framför allt Coronan! Ja, ja det är bara att kämpa på drygt en vecka till!

 

Min finaste lilla gubbe:

 

 

Träning inför årets julkort. Curre kanin har fått en tomtedräkt och han blev inte ens arg på den:

 

                                              

Glad Lucia alla! 

                                               




Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards