staffedoggblogg

Alla inlägg under juni 2023

Av Sofie Pettersson - 18 juni 2023 21:25

I torsdags var jag och Leeloo på våran efterlängtade lydnadskurs med Jessica Johansson från Game on puppy.

Det var en inspirerande dag och jag fick många värdefulla tips till våran fortsatta träning. 

 

Leeloo var duktig men lite försiktigt på kursen. Det var typ årets varmaste dag så det är inte konstigt att hon var lite seg. Det var jag också.

                                          

Det är mycket vi har att träna på, men det är ju också det som är roligt. Nu är det bara att fortsätta så ska det nog bli lite ordning till slut!

 

Av Sofie Pettersson - 12 juni 2023 09:55

Igår var vi till Knivsta bk. och tävlade dubbla starter fortsättningsklass. Det var riktigt varmt väder. Jag gjorde mitt bästa för att hålla hunden sval men hon ska ju envisas med att lägga sig i solen hela tiden..

 

Första banan passade oss bra. Inte så mycket stopp utan bra flyt. Den andra banan var lite klurigare med många luringar. 

 

Vi lyckades ta vårat andra kvalificerade resultat på första banan. På den andra hade vi 70 poäng och missade alltså titeln med 5 poäng. Det gör inget. Jag är så stolt och glad över Leeloo som var så duktig trots värmen!

När jag sedan läste protokollet så visade det sig att JAG har dragit på oss 2 felövning pga. stegfel. Nä nu är det dax för matte att skärpa till sig till nästa gång!

Nu har vi ingen mer tävling inbokad än så länge. Nu blir det vila.

 

Bästa Leeloo:

 

På nationaldagen varje år så hålls en stor utställning(inofficiell) här i Norrtälje. Jag ställde ut Leeloo och det gick ju riktigt bra.Det var första gången i Öppen klass.  Jättekul!

 

Leeloo 2023-06-06

Foto: Lovisa Widen 

     


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards