staffedoggblogg

Alla inlägg under oktober 2021

Av Sofie Pettersson - 28 oktober 2021 19:18

Jag har anmält Leeloo till en träningsutställning här i Norrtälje.  Jag har aldrig ställt ut någon hund förut men tänker att det blir kul att testa. Det blir också roligt att se vad hon har för status. Jag har ju lixom ingen koll! Spelar ingen roll hur det går. För oss är hon finast såklart!

 

Wille fortsätter att vara pigg och följer glatt med på våra skogspromenader varje dag. Bästa lilla gubben!

Planen med att åka till klubben iallafall en gång i veckan har hållit. Jag önskar att det funnits fortsättning på kursen jag gick, eller någon annan bra kurs i närheten. Jag vet inte riktigt hur vi ska komma vidare i träningen..

Det löser sig nog. En bra början har vi fått iallafall!


Lite bilder från veckan som gått:

        

Nu väntar jag bara på fredagen och sedan helg. Här ska njutas! 

                                               


Av Sofie Pettersson - 15 oktober 2021 23:02

Vi har fortsatt tur med höstvädret. Tänk om det kunde fortsätta såhär. Vi kan skippa vintern tycker jag! Jag älskar färgerna ute när solen skiner.


Bilder från veckan:

       

Igår var jag och Leeloo på öppen rallyträning på klubben. Vi var där för att socialträna, men testade lite skyltar  för att hon ska vänja sig vid att det finns just skyltar.

Hon är verkligen superkul att träna med! Visst tittar hon lite på alla störningar runt omkring men får snabbt fokus igen. 

Jag ska försöka vara med på de här träningarna en gång i veckan. Jag vill att hon ska vänja sig att vara runt andra hundar. Här på landet träffar man inte så många...

Hon är inte så värst intresserad av hundar, men däremot jättemycket av människor... Det är bara att ligga i med träningen ordentligt!

                                              

Trevlig helg alla!


Av Sofie Pettersson - 2 oktober 2021 20:49

Nu har jag och Leeloo varit på de två sista tillfällena på kursen. Vad snabbt det gick, och vad mycket hon lärt sig!


I torsdags på kursen. Regn såklart:

 

Vid näst sista tillfället så jobbade vi mycket med kroppskontroll. Tränade på snurrar, slalom och sånt.


I torsdags på sista tillfället fick vi göra en bana med allt som hundarna lärt sig. Typ som en rallybana men med andra skyltar tex.tasstarget, omvänt lockande, pallträning mm. Det var superkul! Jag är så glad över Leeloo som är så följsam trots alla störningar runt omkring.

En jättebra kurs som jag är glad att jag anmälde mig till!


Vi har haft bra väder så varje dag blir det promenad i skogen där hundarna kan röra sig fritt och träna sina muskler.

   



Hemma på tomten:

   

Idag på veckans bästa dag har vi förutom promenader mest latat oss. Mysigt.

     



Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards