staffedoggblogg

Alla inlägg under november 2022

Av Sofie Pettersson - 29 november 2022 20:02

Nu har det blivit en hel del träning de senaste dagarna.  I fredags kväll var det rally i Mts hallen. Det gick kanon. 

 

I söndags var jag och Susanne till åkersberga och tränade lydnad i Fixalots lokal. Det var superkul. Vi tränade på lite nya saker: första gången med metallapporten tex. Det var inga problem för Leeloo. Ska nog skaffa mig en egen och träna med eftersom hon gärna tuggar på den i trä...

 

Kludde, Ådi och Leeloo:

 

Nu ikväll har vi återigen varit med rallygruppen i Mts hallen och kört bana. Det blev en hel del träning på frestelser vilket verkligen behövs! Leeloo var på sitt bästaste humör och var pigg och glad. 

 

Träna hund är det roligaste jag vet. Jag skulle gärna göra det jämt! Att dessutom få vara inne och träna denna tråkiga årstid känns verkligen jättelyxigt!




Av Sofie Pettersson - 26 november 2022 20:57

Igår efter jobbet var det i princip bara hem och vända och sedan tillbaka till Norrtälje. Dax för veckans höjdpunkt: rallyträning i hundhallen. Det kan inte bli bättre enligt mig. En perfekt fredagskväll!

 

Träningen gick jättebra. Vi körde banan i mestadels högerhandling med de nya skyltarna från mästarklass. 

Leeloo var verkligen superduktig. Men hon blir fort trött. Jag tror hon kanske är lite skendräktig. Vi var "bara " 6 stycken som tränade igår så det var inte mycket väntan heller.

Hur som helst så var det kul att testa på de nya skyltarna i praktiken som tex: runda kon, 360 graders snurr för både hund och förare, samt backa 1-2-3 steg med sättande. 

Duktiga Leeloo lyssnade så bra.

 

Idag blev det lång sovmorgon och ren vilodag. Imorgon ska jag och Susanne till en hundhall i Åkersberga för att träna lydnad. Det ska också bli så roligt!


Av Sofie Pettersson - 18 november 2022 19:17

Vi är nyss hemkomna från säsongens första rallyträning inomhus. Vilket härligt avslut på fredagen!

 

Nu tror jag minsann att Leeloo är tillbaka till där vi var i våras. Hon var jätteduktig. Hon lyssnade hela tiden, hade bra fokus och tyckte det var kul. Ett tag flummade hon iväg direkt så fort kopplet åkte av, men inte idag. Inga problem trots mycket hundar runt omkring.  


Vi var typ 9 stycken som hyrde hallen i två timmar.  Det var bana med blandade skyltar från alla klasser. Man turas om att träna så det blir mycket vila mellan. Hunden är trött och nöjd och matten är jätteglad!

Nu tar vi helg!

 

Av Sofie Pettersson - 13 november 2022 19:21

I onsdags kväll lyxade vi till det och hyrde hundhallen tillsammans med Malin och Ajja. Jag älskar att den finns så man slipper vara ute och frysa någon gång ibland iallafall!

  

Leeloo och Ajja är väldigt trevliga ihop så stämningen blir lugn och skön. Träningen gick bra.  Dock är min hund lite trött efter löpet. Vi fick pausa mycket. En timmes träning räcker gott och väl.

                                                

Leeloo och Ajja:

 

På fredag kväll startar träningarna inomhus med rallygruppen igen. Det ska bli kul! Jag kommer inte kunna vara med varje gång men nu på fredag kan jag som tur är.


Helgen var bra men kort som vanligt! 

I lördags var det ju underbart väder. Minst 15 grader och sol!

Dagen började på topp med promenad med grannen och Qiro.  Sedan fick vi mycket gjort här hemma på tomten. Jag har rensat och förberett för vitlökssådd. Husse sågade ner buskar och eldade. Som tur var fick jag in plantor som ska övervintras för imorse var det frost. Bättre sent än aldrig!

Idag har vi varit i stallet, gått långa promenader och vilat. 


Leeloo och Qiro:

 

Curre kanin är mycket nöjd med vädret:

 




Av Sofie Pettersson - 4 november 2022 20:54

Den här veckan har jag haft ledigt både torsdag och fredag.  Så himla skönt! Det är verkligen välbehövligt att slippa gå upp halv 5 och ha extra sovmorgon istället !

Så vad gör man då? Nu måste jag väll ändå ha det välstädat hemma osv... Nä. Man lägger mer tid på djuren förstås!

                                                  

Imorse vaknade jag vid halv 9. Hundpromenad först och sedan hann jag med stallet och allt annat redan innan det var dax för träning.

Vi var hos min granne som är instruktör och hade privat träning. Lite utvärdering först om hur det har gått sedan sist..

Snacka om att det var stor skillnad idag från förra gången. Det bara med några få ändringar i vardagen. Nu är Leeloo tillbaka till superhund. Det är så roligt. Jag fick med mig mycket bra tankar och tips till min fortsatta träning. Jag ska använda mig mest av kamplusten för att få till rätt fokus när det gäller. Löpet är avklarat och det bidrar till att min vimsiga tonåring blivit bra igen.

Det finns inget som gör en gladare än när man gjort något bra med sina hundar. Ni som vet ni vet...

                                             

Resten av dagen var jag på jättebra humör. Vi gick en lång promenad i skogen på eftermiddagen. Senare på kvällen var jag ute med grannen och Qiro. Nu snarkas det högt här bredvid mig.


Idag i skogen:

   


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards