staffedoggblogg

Alla inlägg under augusti 2023

Av Sofie Pettersson - 23 augusti 2023 19:32

Först i söndags så var vi till Vallentuna på inofficiell rally i avancerad klass. Vi är ju fortfarande i fortsättningsklass men jag tyckte det var ett ypperligt tillfälle att träna på att tävla. 

Ny plats för Leeloo vilket avspeglade sig i resultatet. Fokus 0.0 Nä det var inte vår dag helt enkelt. 

Högerhandlingen och sånt gick bra för det har vi ju tränat från början. Problemet var som sagt fokuset. Det var inte heller en bana som passade oss. Massa sitt. Närmare bestämt 18 stycken! Då blir det svårt med flytet. Ja,ja. Bara att ta nya tag!

 

Igår kväll blev det revansch! Vi tävlade lydnad i startklass och lyckades med vårat första uppflyttningsresultat! Så stolt och glad är jag!

Först hade jag inte lust att tävla över huvud taget. Det kändes jättesvårt. Det var långa transporter på banan och jag trodde aldrig hon skulle klara att hålla sig alert hela programmet. Men det visade sig att hon var på strålande humör. Jag skärpte mig också och fokuserade verkligen på henne mellan momenten vilket gav resultat. 

Hon orkade inte riktigt vara helt med hela tiden. Inkallningen och hoppet som egentligen är "lätt" så fastnade hon och kollade på publiken. Därav flera dubbelkommandon. Det måste tränas på ännu mer tills nästa gång.

 

Jag trodde inte det var sant på prisutdelningen när vi fick resultatet. Snacka om upphämtning från söndagens fiasko. Nu var det roligt att tävla igen. Ska anmäla mig till flera!

                                           

Bästa Leeloo:

 


Så nöjd!

           

Av Sofie Pettersson - 4 augusti 2023 20:40

Igår var jag och Leeloo på klubben och träningstävlade lydnad. Det gick så himla bra så nu blev jag faktiskt sugen på att anmäla till tävling. 

Antingen har hon mognat, eller så är hon i någon bra fas. Hon stördes inte alls av något trots att vi körde två ringar bredvid varandra samtidigt. Kul! 

 

Bästa Leeloo:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards