staffedoggblogg

Alla inlägg under september 2022

Av Sofie Pettersson - 21 september 2022 20:52

Ikväll var vi iväg på rolig och välbehövlig träning på Roslagens bk. 

Det var en träningstävling i nybörjarklass och fortsättningsklass. 

Leeloo har ju varit extremt lättstörd på sista tiden så mer träning behövs verkligen! Måste försöka hinna iväg till klubben åtminstone en dag i veckan. Skärpning! 

 

Första rundan var hon emellanåt störd av andra som tränade på andra sidan plan. Andra rundan gick mycket bättre! Duktig tjej!

Det finns hopp även i dessa hormonstinna tider! Kanske behövs längre uppvärmning nästa gång det är dax för tävling? 

Jag har anmält mig till två tävlingar men inte bestämt om jag ska åka eller inte. Det är inte så långt bort så det blir nog så... Bra träning är det hur som helst. 

 

Leeloo på träning idag:

 


 

Förra veckan i blåbärsskogen:

 

Hösten är rätt fin ändå!


Av Sofie Pettersson - 13 september 2022 19:38

I lördags var det upp tidigt för att åka till Vallentuna och starta fortsättningsklass. De senaste veckorna har vi tränat mycket på frestelser, men det hjälpte inte iallafall. Leeloo är alldeles för nyfiken och föremålsintresserad!

                                              

Hon har också haft dålig koncentration på sista tiden. Så var det även i lördags. Det blev så att jag valde att diska oss på båda banorna istället för att traggla vidare. Vi tog några skyltar och belönade massor så hon ska tycka det är kul. 

Dessutom var frestelsen med 3 gånger på första banan vilket blev lite överkurs!

                                           

Tredje starten skippade jag och vi tog en promenad istället. Det var en bra dag iallafall! Fint väder och min syrra kom och vi fikade. Leeloo skötte sig bra på tävlingsplatsen. 

Väl hemma var hon supertrött och sov typ resten av dagen. Det var kanske så att hon helt enkelt var trött och därför inte orkade koncentrera sig. 

 

Det märks direkt att vi inte vart iväg tillräckligt mycket och tränat bland folk. Gör om och gör rätt!

Nu blir det lite vila. Sedan träning och utvärdering. Jag hoppas att hon kommer igång med löpet nu så att det blir avklarat..

 

Senaste dagarna har vädret varit så fint! Vi har mest varit ute i skogen på långa promenader. Imorgon blir det en sväng till klubben och lite träning med kompisar. Det ska bli kul. 

 

Finaste Leeloo:

 

 

 

 

 

Av Sofie Pettersson - 3 september 2022 20:27

Jag velade ju fram och tillbaka om jag överhuvudtaget skulle åka på tävlingen i torsdags...

Som tur var så gjorde jag det.

 

Till en början så kändes det som en katastrof. Jag fick som vanligt inte Leeloo att kissa fast jag gick en lång promenad på plats. Samlingen var tidigare än vad det stod i Pm så jag missade hälften. Banan låg placerad i mitten vid klubbstugan  och uppvärmningen var längst bort. Så alla som skulle värma upp var tvungna att gå förbi ekipaget på banan vilket störde mycket på orutinerade hundar.

När jag värmde upp så var Leeloo mest intresserad av agility hinder istället....

Så hände det när det var 5 minuter till min start: hon gick och kissade. Jag fick lite lugn och värmde upp det sista.

 

Vilken bra attityd hon hade! Visst flummade hon iväg lite mellan momenten men det är inte konstigt pga.av hennes ålder samt brist på träning eftersom hon varit skadad. 

Ny plats, nya utmaningar. 

På det stora hela så levlade vi upp lite från första tävlingen. Inga poäng att skryta med pga av en sur nolla som var mitt fel för jag tog i hunden (var tvungen). Synd på ett annars fint moment.

 

Duktig Leeloo. Och vilket bra humör! Det ska nog bli bra i framtiden!

Jag fick genast feeling och anmälde till fler tävlingar...                                

 

Idag har jag varit funktionär på rallytävling. Skulle egentligen ha startat fortsättningsklassen men kände att vi inte tränat tillräckligt. Det blir nästa helg.

Det kan väll inte bli värre än när jag och Wilson skulle debutera fortsättning på Kistamässan tänker jag... Kommer till platsen och inser att kaninhoppningen är på banan bredvid! Första gången med lös(och överraggad)hund...               

                                         

Vi kom helt otroligt nog på pallplats den gången!


I veckan blir det att träna frestelser,frestelser och åter frestelser...



Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards