staffedoggblogg

Alla inlägg under september 2023

Av Sofie Pettersson - 19 september 2023 19:32

Det har inte blivit någon uppdatering här på länge. Jag har haft mycket annat att tänka på. Natten till förra söndagen så förlorade vi hastigt våran älskade Curre kanin. Det blev en chock och det är stor sorg här hemma. Det är så tomt. Jag har inte klarat av att ta bort hans saker än. Jag saknar min lilla gubbe. Nu får Wilson ta hand om honom igen.

                                         

Älskade Curre kanin:

 

Lydnadskurs för Sandra Gisslar 


Förra lördagen var det en heldags lydnad för mig och Leeloo med Sandra Gisslar. Det är den absolut bästa instruktören jag tränat för. Hon är så bra på att individanpassa och ge massa bra tips för sin fortsatta träning.

Det är andra gången vi är på kursdag med henne. Varje ekipage får egen tid och man väljer själv vad man vill ha hjälp med. 

Jag valde:

*Starter. Det var det enda lilla avdrag vi hade på fria följet sist på tävlingen.

*Fokus.

*Inkallning. Leeloo hinner börja fokusera på annat när hon blir lämnad på långt avstånd. 

*Högersvängar. Vi är bättre på vänster helt enkelt. 

*Rutan. Komma vidare och jobba bort target.

 

Dagen avslutades med gemensamma gruppmoment. 

 

Det var en riktigt toppendag! Jag ser fram emot nästa gång. 

 

Rallytävling Häverö bk.


I söndags gjorde vi ett nytt försök med det tredje kvalificerade resultatet i fortsättningsklass. Men nej. Hon vill inte vara med på rally för tillfället. 

Det var ungefär samma som tävlingen sist. Två skyltar bra och sedan frestelsen som inte kan låtas bli. Efter den så skiter hon i att  lyssna totalt. Haha. Jag sa åt henne att skärpa sig och efter det gick hon som en stjärna. Synd bara att man måste diska sig först.....

                                               

Vi fick dock mycket fina kommentarer från domaren. Nu blir det rallyvila för Leeloo ett tag.  Sedan får vi försöka igen. Så länge är det lydnad och nosework som gäller.

 

Jag har anmält busen till startklass om några veckor. Får se vilket humör hon är på då!

På måndag är det första tillfället på fortsättningskursen i nosework. Det ska bli kul!


Finaste busen:

 



Av Sofie Pettersson - 4 september 2023 19:40

Det är en hård nöt som jag inte lyckats knäcka. Vad som är problemet med de svajjiga resultaten...

 

Tävlade rally för några veckor sedan. Gick skitdåligt. Tävlade lydnad några dagar senare. Gick superbra. 

Rally igen i torsdags. Dåligt..

 

Då är frågan: Är det rally hon tycker är blaha blaha? Är det ny plats som är problemet? Eller är det rally som funkar efter löp och lydnad innan? Hon har ju väldigt olika humör/sinnesstämning beroende på var hon befinner sig i cykeln..

Eller är det helt enkelt dagsformen? 

Det här har jag fortfarande inte kommit fram till...

 

Det har ju tidigare gått bra på ny plats och också dåligt på gammal plats.

På lydnaden sist var vi ju "hemma". Men samtidigt så blir jag mycket mer nervös då. Ändå gick de bra.

Båda rallytävlingarna har varit på ny plats. 

Eller så är det för mycket runt omkring på rally då det oftast är flera banor parallellt. Men det har ju gått bra det också tidigare.

 

Jag blir inte riktigt klok faktiskt. 

 

Nu efter skendräktigheten så har hon blivit valp på nytt igen. Jättepigg och ganska jävlig!

                                          

Tur hon är söt iallafall!

 

Nu har vi bara en till tävling inplanerad sedan får jag se om jag anmäler mig till någon mer. Vi håller också på att träna inför doftprov i oktober. 


Imorgon ska vi till klubben och träna med en kompis. 

På lördag är det dax för en heldags lydnad för bästa Sandra Gisslar. Det ska bli jättekul!


Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards