staffedoggblogg

Alla inlägg under april 2023

Av Sofie Pettersson - 16 april 2023 19:53

Idag hade bruksgruppen budföring med skott så då passade jag på att åka dit och träna med Leeloo. Det gick bra. 

Vi gick promenad först och sedan till planen och körde rally/lydnad. 

Direkt efter var det "prova på dag" för ungdomar så det blev en himlans massa folk och hundar på klubben. 

 

När jag var nöjd åkte vi till granngården och köpte hö till Curre kanin.  

 

Det blev mycket träning för Leeloo idag så kvällen avslutades med lång skogspromenad. Vi har haft riktigt bra väder. Jag har varit extra ledig i några dagar. Typiskt att man måste jobba imorgon! 

 

Av Sofie Pettersson - 13 april 2023 20:20

I tisdags kväll var jag och Leeloo med på noseworkträning på våran klubb Öbk. 

Vi har bara tränat hemma innan. Jag ville passa på att testa henne i "skarpt läge" om hon faktiskt förstått vad vi letar efter...

Det visade sig att det har hon! Och snabb var hon också.

 

Vi gjorde fyra sök. Två utomhus, ett inomhus, och ett behållarsök.  

Leeloo var väldigt taggad. Lite väl på inomhussöket  (stackars möbler). Haha. 

Nu måste vi träna på markeringar också.  Jag blev sugen nu på att anmäla till doftprov! Vilken duktig hund jag har! Så himla nöjd och glad när vi var klara.

 

Bästa Leeloo:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards