staffedoggblogg

Alla inlägg under februari 2022

Av Sofie Pettersson - 19 februari 2022 20:58

Idag var en bra dag. På förmiddagen åkte vi till hundhallen för att träna lydnad tillsammans med Malin och Susanne. Susanne är en gammal hundkompis till mig men vi har inte träffats på ett tag. Det var jättekul att hon kom med sin nya hund som också är i samma ålder. Det blev en ny bekantskap för brudarna att ha med en ny hane. Det gick hur bra som helst. Trevlig stämning och hundarna skötte sig utmärkt. 

Träningen gick kanon och Leeloo var fokuserad som vanligt den här gången. 

Det finns inget som gör en så glad som när man har en lyckad hundträning. Ni som vet ni vet.

                                       

 


 

På eftermiddagen blev det sol och vi gick en lång promenad i skogen. Vilken toppendag. Älskar lördagar!

Av Sofie Pettersson - 11 februari 2022 21:00

Igår kväll var vi med rallygänget i hundhallen och tränade. Jag är ju mest där för att Leeloo ska socialtränas. Det gick bra.  Hon är lugn och skötsam. Visst tittar hon på de andra men hon hetsar inte upp sig. Själva rallytränandet gick sådär. Många nya hundar, löp på gång mm. Så det är inte så konstigt. Hon har svårt med fokus. Nu vet jag mer vad vi måste träna på! 

 

Av Sofie Pettersson - 6 februari 2022 19:20

Igår var en bra dag. Började med en välbehövlig sovmorgon och sedan promenad i fina vädret. Kändes nästan lite som vår. Härligt!

 

På eftermiddagen hade jag och Malin hyrt hundhallen en timme för lydnadsträning. 

Jag och Leeloo tränade på följsamhet samt stadga i sitt och ligg. Jag passade också på att träna på hoppet när man har tillgång till hinder. Hemma använder vi ett kvastskaft. Hon har gärna velat springa på sidan om hindret men igår gick det kanon. Det känns som att den polletten har trillat ner nu också.

 

Leeloo blev trött sedan så resten av kvällen blev det lugnt och skönt. Alla nöjda! 

 

Leeloo och Curre kanin:

 



Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards