staffedoggblogg

Alla inlägg under januari 2023

Av Sofie Pettersson - 20 januari 2023 19:39

Nu har vi precis kommit hem från veckans höjdpunkt: fredagsrally! Ikväll var det minsann skillnad mot sist när Leeloo var så ofokuserad. Nu var hon riktigt taggad. Träningen gick superbra! Det var så roligt och jag känner mig jätteglad. 

 


Det fanns en nybörjare/fortsättningsbana och en mästarklassbana. Båda kändes bra och hon hade så fin attityd. Jag avslutade träningen med att köra igenom momenten i startklass. Det kan nämligen vara så att jag råkat anmäla oss till en tävling...

                                            

Nu har jag en trött och nöjd hund här hemma. Nu tar vi fredagskväll! 


Trevlig helg alla!

                                                

Av Sofie Pettersson - 15 januari 2023 19:21

I fredags kväll var vi iväg till Mt's hallen i Norrtälje för årets första arrangerade rallyträning. Det var 9 stycken som var med. En jättelång bana med blandade skyltar från alla klasser så man själv kunde bestämma vilka delar man ville köra.

 

Det märktes på Leeloo att vi inte varit där sedan i början av december. Ofokuserad till en början. Det var en ny hund med som var väldigt intressant. Dessutom är hon skendräktig.... Hennes löp har hittills varit ganska jobbiga faktiskt. Ska avvakta lite och se om det blir bättre. Annars får jag överväga kastrering..

 

När hon vande sig vid miljön så gick det bättre med träningen.  Får se om det är någon skillnad nästa fredag för då är det dax igen!

 

Helgen har annars varit lugn.  Jag var duktig och städade i torsdags så det var gjort. Vi har haft bra väder faktiskt så det har blivit långa promenader både lördag och söndag.  På morgonen med grannen och Qiro, och på eftermiddagen i skogen tillsammans med husse.

En bra helg!

                                               


Av Sofie Pettersson - 4 januari 2023 20:50

Sedan sist har vi hunnit iväg till hundhallen och tränat lydnad/rally två gånger. Det känns som det enda vettiga jag gjort på den här ledigheten. Annars har jag mest vilat... Det behövs ju det också.

                                

På dagens träning var Leeloo lite ofokuserad jämfört med förra gången. Hon var ganska intresserad av vad grabbarna gjorde.... Det är inte lätt att vara tonåring!

   

Hon var väldigt trött när vi kom hem idag. Nästan så man trodde hon var sjuk. Men så var det inte visade det sig på eftermiddagspromenaden i skogen. Då var hon pigg igen. Hon hade bara inte fått sin skönhetssömn. Det är ingen morgonpigg hund det här. Efter morgonpromenaden är hon van att vila. Inte träna!

                                                 

 

Nu har vi ingen hallträning inbokad förän nästa fredag. Då är det årets första träning med rallygruppen. Kul! 

 

När jag kom hem fanns en glad överraskning i brevlådan. Halsbandet som jag beställt från Tyskland (samma företag som gjorde till Wilson). Det var så snyggt! Ska fota sedan när det inte är mörkt ute. 

  

https://wauz-manufaktur.de




Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards