staffedoggblogg

Alla inlägg under januari 2024

Av Sofie Pettersson - Söndag 28 jan 13:05

Nu har jag anmält till två tävlingar. En startklass i ridhus i Februari  och en fortsättningsklass inomhus i Mars. 

 

Vi ligger i  med träningarna. På fredagar hyr vi hall med rallygänget. Såklart är det en annan hall där tävlingen är så det blir svårt ändå.

Flera gånger har vi tränat nu i ridhuset där lydnaden ska vara. Leeloo tycker det är mycket dofter och konstiga ljud där. Det kan lätt bli för mycket störningar för henne på tävlingen.  Men nu har vi åtminstone skapat de bästa förutsättningarna för att lyckas.

 

Av Sofie Pettersson - Måndag 8 jan 19:28

Idag var sista dagen på min ledighet. Imorgon är det tillbaka till verkligheten igen...

Vi har haft ett jättebra jullov. Det har blivit en hel del träning. Flera gånger inomhus i Mts hallen med rallygänget.

   

Det har blivit banträning i avancerad/mästare, men jag har också fortsatt tränat mycket på frestelser... Får se om hon någonsin kan låta bli att vara så nyfiken!

                                       

 

Julen firades med hela familjen. Det var trångt och livat men mycket trevligt!

 

 Det har snöat typ varje dag.  De senaste dagarna har det också varit fruktansvärt kallt! Det har därför blivit kortare promenader. Leeloo har knappt velat gå ut. Idag var det något bättre med "bara " - 10. Imorgon ska det tydligen bli varmt. Så skönt. 


Jag har anmält oss till en startklass i februari. Det är i ridhus. Så idag på våran sista lediga dag unnade vi oss ridhusträning tillsammans med Malin och Ajja. Det var jättekul. Jag ska försöka få till ett par tider till innan tävlingen. 

  Jag hade också anmält oss till nosework i januari. Men det gick ju sådär. Reservplats 95 hamnade vi på. Suck! Det hade varit så kul om vi kommit med.


Förutom all träning har det såklart vilats mycket också. Precis som det ska vara på julen!





Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2024 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards