staffedoggblogg

Alla inlägg under maj 2023

Av Sofie Pettersson - 29 maj 2023 20:21

Vi är nyss hemkomna efter gemensam lydnadsträning på Roslagens bk. Vilket bra initiativ! Det var första gången jag var med men det blir garanterat fler gånger. Det var full fart på klubben och massa ekipage som tränade. 

Leeloo var riktigt duktig trots allt runt omkring. Det känns som att hon har börjat mogna nu. Eller också så är hon inne i en bra fas....

                                               

Det svänger verkligen med den här hunden. Hon har ett bra tag varit mest intresserad av annat när vi tränat.  Men efter förra helgens rallytävling så kände jag att nu är det på väg tillbaka! Det gäller nu att hålla i det positiva så hon fortsätter tycka att det är kul.

Ikväll gick det kanon. 

 

På söndag så arrangerar samma grupp en träningstävling. Jag hoppas att vi kan vara med!

 

Det finaste man har sätter man på bordet.........eller....hon tog bara ett litet skutt!

                                          

 

 

Av Sofie Pettersson - 20 maj 2023 20:05

Efter en del ångest och flera strykningar tog jag tjuren vid hornen och åkte på rallytävling igen. Jag är glad att jag gjorde det! Nu har vi vårat första kvalificerade resultat i fortsättningsklass!

 

Vi har haft en dipp och Leeloo har inte vilja vara med. Men idag var det annorlunda. Det kändes så bra! 

Vi klarade precis gränsen pga.av slarvfel av mig och svår frestelse (fotboll). Men idag var hon med på noterna. Så skönt.

 

Vi var anmälda till dubbla starter. Andra starten var hon för trött så det gick inget vidare poängmässigt.Det var varmt också. Dock tycker jag att hon lyssnade bra och att viljan var där. Förutom vid frestelserna som hon inte kunde låta bli....

                                                     

Hur som helst så är jag så nöjd och glad över min lilla tjej!

 

Av Sofie Pettersson - 9 maj 2023 19:26

I söndags var jag och Leeloo på lydnadsträning. Det var en heldag med grymma Sandra Gisslar. 

 

Det var ett bra upplägg tycker jag. Vi var 8 ekipage. Alla fick egen tid och resten var då åhörare. Man fick en kvart åt gången då man kunde välja själv vilka delar/moment man ville ha hjälp med. 

Första passet valde jag fokus, energi och transporter. Andra passet inkallning, backande och fjärrdirrigering. Tredje passet blev det ingångar på plan, rutan och runda koner.

 

Sandra är verkligen jättebra på att individanpassa. Man fick så mycket tips hur man ska komma vidare med momenten. Man lärde sig också så mycket av att titta på de andra ekipagen.

 

Jag trodde att Leeloo skulle ha svårt med fokuset eftersom hon löper. Men hon var verkligen på topp!

Vi kom hem med boostat självförtroende. Vilken bra dag! 

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards