staffedoggblogg

Alla inlägg under juni 2021

Av Sofie Pettersson - 19 juni 2021 21:56

Snart har jag haft en veckas sommarlov. Så skönt! Vi njuter varje dag, min lilla gubbe och jag.

 

Första veckan så passar jag på att beta av lite saker som måste göras tex. besiktning av bilen, varit till doktorn, börjat måla gäststugan mm. Vi har ändå hunnit med lite utflykter också. Bland annat var vi och tittade på en superfin trädgård norr om norrtälje: Hammartorps gård. Wille var med såklart och skötte sig som vanligt utmärkt trots massa folk och annat.

 

Här hemma har odlingarna kommit igång ordentligt.  Man lyckas inte med allt, men mycket ser bra ut iallafall. Snart kan vi börja skörda på allvar. Än så länge har det mest blivit sparris och det är lite fy skam.

 

Älskar min trädgård.  Det har varit kanonväder också så kvällarna är jättemysiga.

 

Min magnolia:

 

Det enda som känns lite tråkigt att jag verkligen saknar träningarna och tävlingarna. Snart kommer tex.agility tävling på Roslagens bk som vi varit med på några gånger. Det skulle vara så kul och Wille älskar det.  Det märks inte alls att han är sjuk. Men det är den bittra sanningen. Förr eller senare kommer det ikapp. Än så länge så mår han tipptopp och vi får vara glada så länge det varar.  

 

Wille och Curre:

 

Nu ikväll var hela familjen ute på promenad. Haha. Jag säger det igen: de som säger att Belgiska jättar är som hundar har aldrig haft någon hund. Tur att han är söt iallafall Curre..

                                                 

 

Imorgon kommer min brorsa från Norrland. Då blir det familjeträff och grillning. Det bästa tycker Wille!

                                          







Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards