staffedoggblogg

Alla inlägg under juli 2023

Av Sofie Pettersson - 16 juli 2023 14:00

Igår var jag och Leeloo på roadtrip till Östervåla för att göra bph. Jag tycker inte det är så kul att köra bil långt ut på vischan där jag inte hittar. Men det gick bra iallafall..

                                                   

 

Det var riktigt varmt väder igår. Resultatet kanske hade varit lite annorlunda om det var svalare. Men det var ungefär som förväntat. 

 

* Främmande person:  Inte jätteintresserad, men trygg.

 

*Lek: Snabb iväg men sedan inte så kul. Som sagt, det var väldigt varmt...

 

* Matintresse: Snabb dit och åt. Sedan frågade mig om man verkligen fick öppna burkarna. Fortsatte försöka hela tiden men inte så intensivt. 

 

* Överraskning: Blev lite överraskad. Kollade sedan in figuren men gick inte enda fram innan jag gjorde det. Eftertänksam och gör inget förhastat enligt beskrivaren. Trygg.

 

* Skrammel: Blev inte rädd. Gick fram och kollade direkt. Trygg. 

 

* Närmande person: Satt framför oss helt lugn med fullt fokus på figuranten. När den vände sig så la Leeloo sig ner. Hon låg kvar tills jag kallade på henne. Då hälsade hon på personen. Mycket trygg. Lixom jaha, skulle man bli rädd? Haha.

 

*Underlag: Går på direkt, behövde sedan fundera lite innan uppgiften löstes.

 

*Skott: Hon blev lite överraskad av första skottet men släppte det snabbt. Andra skottet ingen reaktion.

 

Det var jättekul och intressant att göra bph. Där fick man kvitto på att man har en lugn och stabil hund. Enligt beskrivaren lite försiktig, gör inget förhastat och trygg.

 

Bästa Leeloo:

 

Vad vi annars gör nu på semestern så är det att ta hand om odlingarna. Det har blivit en hel del hundträning också. Jag är med i flera träningsgrupper som hållit igång ganska bra trots semestertider. Kul! 

I augusti är det mycket på gång. Det kanske till och med blir någon tävling. Det ser jag fram emot. 

 

En del av mina odlingar:

   



Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2023 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards