staffedoggblogg

Alla inlägg under juni 2022

Av Sofie Pettersson - 23 juni 2022 22:23

Jag som sa att Leeloo blivit så himla lugn och trevlig efter löpet... Det var då det. Nu verkar hon ha fått någon ny hormon-sprutt. Det är nästan som att hon blivit valp igen! Helt plötsligt kan hon ingenting. Koncentrationen är typ noll. Det bådar inte gott inför nästa veckas tävling....

                                          

Ja, ja. Förhoppningsvis blir hon normal snart igen.  En bidragande orsak är nog grannens nya schäfer Qiro. De gillar verkligen varandra. Leeloo blir så uppspelt när vi ska gå på promenad tillsammans.  Det är kul att hon är pigg och verkar må bra iallafall. 

Nu ikväll har vi gått till badet. Underbart väder och glada hundar! 


Hoppas ni alla får en trevlig midsommar!

       

Av Sofie Pettersson - 17 juni 2022 21:43

Nu på semestern är vi än så länge anmälda till två tävlingar. Jag skulle egentligen vilja vara med på flera eftersom att göra saker med hunden är det roligaste jag vet. Men dels så är det ekonomin som styr och dels så finns det inte så många här i närheten. Jag åker inte allt för långt...

                                             

Först är vi anmälda till dubbla starter i nybörjarklass. Jag tänkte att Leeloo ska få lite mer rutin innan vi flyttar upp. Måste träna en hel del på frestelser innan det är dax för fortsättningsklassen! 

                                       

Sedan har jag just anmält till en dubbeltävling i startklass. Vi måste ju prova igen...!

 

Tränat på klubben i veckan:

 

Av Sofie Pettersson - 12 juni 2022 20:04

Efter några sista monsterveckor på jobbet så var dagen här. Äntligen sommarlov! Här ska njutas!

 

Curre kanin har fyllt 3 år i veckan:

 

Förra året var Leeloo för liten för att bada så mycket. Dessutom hann det bli algblomning. Men nu är projektet att lära henne simma. Hon verkar inte vara någon naturbegåvning direkt. Doppa sig till magen tycker hon räcker..

   

I helgen har det blivit mycket socialträning för henne. Träffar med nästan hela familjen både lördag och söndag. Mysigt!

Idag har vi gått på promenad för första gången med grannens nya schäfer Qiro. En omplacering på 9 månader. Det gick jättebra. Leeloo vet inte om det än, men det är hennes blivande nya bästa kompis...

                                             

Om ca två veckor är det dax för nästa tävling. Dubbla starter i nybörjarklass på hemmaklubben Österåkers bk. Jag tänkte att vi stannar kvar i klassen lite till så hon får mer rutin innan vi flyttar upp till fortsättning.  Det finns ingen anledning att ha bråttom..




Av Sofie Pettersson - 2 juni 2022 19:15

Jag sa till alla att vi skulle träningstävla, men egentligen var det tävling på riktigt.

                                          

Jag fick lite feeling efter senaste rallytävlingen och blev sugen på att testa lydnaden. Egentligen hade jag tänkt vänta tills hösten. Men äsch, det behöver inte vara så allvarligt!

Leeloo är inte riktigt klar för lydnaden men jag testade ändå.

 

Jag ångrade mig när det väl var dax som vanligt.  Men Leeloo visade sitt bästa humör!

Jag trodde faktiskt inte att hon skulle klara hålla fokus ett helt program, men det gjorde hon. Det gick över förväntan!

Det blev många dubbelkommandon och inte så värst höga betyg. Men ingen nolla alls.

En jäkla fiskmås kom och störde när det var dax för paradnummret "hopp". Typiskt. Jag fick kommendera tre gånger. Godkänt resultat blev det ändå. Duktig tjej!

 

Nu vet jag tills nästa gång att hon visst kan köra ett lydnads program,  och vad vi behöver träna mer på.

 

Det viktigaste är att hon tycker det är kul och får en positiv upplevelse. Och det verkar hon verkligen tycka! "Glatt och trevligt " var en kommentar från domaren som värmde.

 

Bästa Leeloo:

 

Presentation

Leeloo

 

Leia

 

Wilson

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar jag rekommenderar

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Fråga mig

0 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards